Ork någon?

Jag har haft så höga tankar om den här dagen. Länge. En lugn hemmahelg med massor av tid och frid.

Idag står min man för matlagningen. En present jag fick en gång. ”Bestäm en middag och jag ordnar allting”. Så var presenten och idag är det dags

Jag tänkte att detta skulle ge mig ännu mer tid till något som jag vill göra. Och jag bestämde mig för att jag vill plocka och fixa. Stoppa in sommarskorna och sommarjackorna till exempel. Pinsamt eftersatt. Plocka bort allt pysselskräp som ligger här och där. Ett garnnystan i soffan, en färdig ärtskida i fönstret. Och sånt.

Men jag har ingen ork och jag vet inte hur jag ska få ork heller. Jag vill bara sitta och glo. Eller vill och vill, det känns som att set är det enda jag orkar.

Men nu tar jag tag i mig själv. Jag vet att det föds energi av att göra av med energi så jag sätter igång nu. Fast jag inte orkar.

Klara färdiga gå!!!

Gissa om jag reste mig.

Not.

20121103-134250.jpg

4 thoughts on “Ork någon?

  1. Jajamensan!!! Har färgat garn i stora mängder idag, maken jobbar natt och sover så jag kan pyssla på bäst jag vill. Imorgon tänkte jag nog färga kardband (han sover då med 🙂 )

Kommentera

