Strange saker

Idag har de pratat om konstiga saker på radion. Konstiga saker som har hänt människor och som de ville ringa in och berätta. Detta fick mig att tänka på två konstiga saker som hänt i mitt liv. För det var några som ringde in och berättade liknande saker.

Det första är när jag och min kompis Susanne satt och åt hamburgare efter jobbet en gång på typ 90talet. Vi pratade om alla kändisar vi sett och skrev ner dem på ett papper. Det gick bra att skriva kändisar man sett på konsert men även dem man sett skymten av på stan. Vi rabblade upp och skrev ner alla och det visade ju sig vara massor av folk. Gillar man att se kändisar så kommer man nog ihåg vilka man sett tänker jag.

I alla fall så sa vi till slut att det bara fanns en enda kändis vi inte sett. Förutom Elvis återstod faktiskt bara Anna Book. Sen var listan komplett. Sen hade vi sett alla. Så sa vi.

När vi gick ut från restaurangen stod Anna Book utanför och pratade i mobiltelefon.

Det var väldigt konstigt. Men även kul.

En annan konstig sak var att under en period i mitt liv såg jag Christer Sandelin var jag än var. Så fort jag var inne i stan, och det kvittade var i stan, så var han där också. Jag ljuger inte om jag såg honom 15-20 gånger under ett år. Till slut skojade vi lite jag och mina kompisar. ”Nu ska vi se var vi ser Christer idag”. Och det kändes nästan otäckt när han plötsligt var där.

Han borde nästan ha reagerat när han såg mig också. Eftersom vi var på samma ställe så många gånger. Samma ställe fast på olika ställen.

Har det hänt konstiga saker i ditt liv som du inte kan sluta tänka på?

Kommentera

