På ett tåg

Sitter på ett tåg. Till tåget åkte jag buss.

Jag är värdelös på sånt här.

Först fick en kollega visa mig i datorn hur jag skulle åka. Plus berätta hur jag köper biljett.

När jag klev på bussen skulle jag stämpla mitt kort och tala om vart jag skulle. Jag sa rätt stad, men jag gjorde bort mig med kortet. Jag trodde jag skulle stoppa ner det i apparaten. Chauffören skrattade högt och rått. Jag skulle lägga det mot apparaten bara.

Ursäkta mig.

Men nu lyckades jag hitta rätt tåg i alla fall. Tror jag. Jag är i alla fall på väg åt något håll. 50% chans att det är åt rätt håll. Typ.

Kommer någon och frågar om biljett nu låtsas jag att jag varken hör eller ser.

Nu kommer det någon.

Jag svimmar.

20121110-112138.jpg

One thought on “På ett tåg

  1. Jag tycker chauffören är ett stolpskott. Bara för att han vet så vet väl inte alla andra hur mam gör. Någon gång är väl de första.

    Heja dig! Hoppas resten av resan gick bra o att du får/har en bra helg!

    Kram!

Kommentera

