Fred och lugn inatt, i människoland

Man blir så överraskad hela tiden i livet tycker jag. Mest små saker men som ändå för stunden känns stora. Som att man får Årets julklapp av sin man när man kommer hem från jobbet. Och att den innehåller en gammal Lundell-låt som man har glömt bort. Och som gör en glad. Och ett uns nostalgisk.

Köp skivan på Coop/Konsum vettja. En del går till välgörenhet har jag sett. Sånt gillar man. Och hela skivan är som en välgörenhet för själen.

Jag har varit tillbaka på jobbet igen efter några dagar på kurs. Ju. Vi saknar våra nya kompisar lite. De vi träffade på kursen. Det är ju lite så. Att utanför ens vanliga trygga värld i den bubblan som man lever i, finns en massa kul som man inte känner till. Det är kul att kika utanför ett tag. Få nya saker att tänka på och fundera över och lära sig nytt om nya saker. Höra och häpna liksom.

När jag varit iväg och sett och hört nytt kan jag ibland känna att jag vill att det nya ska fortsätta. Att det behöver rensas lite och komma in lite nya friska fläktar. Tänk om de där andra har roligare jobb än jag? Tänk om det är skitkul på deras arbetsplatser? Tänk om de trivs ännu bättre än jag?

Men vad är en bal på slottet liksom.

Hur eller hur så gillar jag att åka iväg. Men även att komma hem. Men om jag byter ut lite ibland när jag kommer hem så är det ju bra.

Jag säger inte att gräset är grönare på andra sidan, men det är kul att gå över lite dit och grilla ibland. Och lära sig lite marinader och att stycka köttet åt andra hållet. Det behöver man. Man behöver inte stanna där för evigt.

Ju.

Och på tal om något annat. Detta gör mig mallig. Tack fina Fiffiga systrar.

One thought on “Fred och lugn inatt, i människoland

  1. Åh, jag har också fastnat för den skivan och blev precis som du påmind om den gamla Lundell-favoriten. Fast jag undrar om jag inte gillar originalet lite bättre ändå.

Kommentera

