Uppstart

Idag har vi förfest. Ja, så kan man säga. Förfest inför advent. Vi har inte julpyntat men vi har förberett. Så vida pass att vi till och med rensar i källaren. (Och skickar sms hit och dit ”Vem vill ha en…”, ”Är det någon som behöver en…” och så vidare.).

Dagen började med att jag köpte ett par kängor. Jag har velat ha röda kängor i flera år. Nu var det dags. Jag hade sett några i ett fönster på stan. Jag stegade dit. I mitt huvud tänkte jag att om de kostar under en viss summa så slår jag till. De kostade hälften så mycket som min summa. Så jag köpte ett par skor till. Inte likadana utan ganska olika, men väldigt fina de också. Så kan det gå. Shopping när den är som bäst.

Sen gick vi hem och drog igång ett bak. Vanliga lussebullar av halva degen och av den andra saffransbullar med mandelmassa, socker och vit choklad i. De sista tror jag väldigt mycket på. Men även de första. Vanliga lussebullar är en höjdare.

Jag har inget recept på bullarna med fyllning. Bara rev i en lagom mängd vit choklad, mandelmassa och lite socker. Och så hade jag smörat med smör först. Det blev nog bra. Tycker jag att det ser ut som.

Nu ska vi rensa lite mer i källaren. Hittade två dalahästar där som jag köpte en sommar. Jag hade en tydlig bild i huvudet av vad jag skulle göra med dem men den bilden har jag tappat bort.

Vad skulle du hitta på med två såna här?

Trevlig lördag på dig.

4 thoughts on “Uppstart

  1. Hej där! Här fanns exakt två sådana nakna dalahästar och en till lite mindre… De hästarna hade också en gång en plan för sin del som också försvann… Nu har de, mot en kaffelapp!, flyttat till Erikshjälpen här i stan och förhoppningsvis kommer någon som har både lust och idé att fortsätta planen…
    Ha en fortsatt trevlig helg! Kramen!

  2. Snygga kängor, det står ditt namn på dem!

    Bullarna ser urgoda ut! Jag gjorde också vanliga o en annan variant som blev oväntat smarrig. Ja om man nu får säga så om något man bakat själv.

    Hästarna hade jag målat i faboritfärgen och jag tror att jag hade skrivit namn på. Eller något klokt.

    Kram!

Kommentera

