Glossybox #7 – November månad

Och så har det gått en månad igen och igår kom en ny låda. Till lådan kom även kommenteraren ”Tänk att 139:- i månaden kan göra dig så glad” från min man. Som en extra rosett på paketet ungefär.

Chocomania Body Butter från The Body Shop. Jag älskar Body Shops Butter. Den här doftar choklad och är helt ljuvlig. Denna lilla burk gjorde mig överlycklig! Det är en mindre storlek på burken än jag är van vid (50 ml), men det passar utmärkt. Den här kan jag ha i handväskan och bära med mig hela tiden. Som en dröm! 200 ml kostar 175:- säger lappen som följde med. Det stämmer med deras hemsida. Lätt värt.

Harmonie Calm Soothing Milky Cream från Decléor. En fantastisk liten tub med en ansiktskräm som gör underverk med vintertrött hy. Det kan man säga. Det känns fantastiskt att smörja in ansiktet med den här krämen. Halleluja. Men ett minus till Glossybox för upprepning. Har fått en hel del tuber med krämer i och tuberna är så små att de bara räcker några gånger. Vilket ju kanske är meningen också eftersom det inte egentligen behöver vara full size-grejer i lådorna. Men lite för smått för mig och reklam är ju bra men jag kommer inte att köpa en hel tub sånt här. 675:- för 50 ml står det att den kostar. Är det guld i eller?

En superhäftig Lip Duo från MoldelCo. Ett jättebra läppstift i fin färg och ett lika fint gloss i andra änden. Och så en spegel på mitten. Det här blev jag superglad för och det var ta mig tusan exakt i min färg. Hurra för detta! Läppstiftet (dusk) är mjukt och härligt och lipglosset (striptease) lagom klistrigt. Går att använda ihop eller var för sig. Det står att Läppstiftet kostar 189:- och glosset 149:-. Jag skulle nog inte köpa glosset för det finns så många andra likvärdiga, men läppstiftet är jag såld på. Heja!

En mascara, Hyper Stretch Mascara, från Oriflame. Den här gav jag bort utan att prova den. Jag använder enbart vattenfast mascara så den här kände jag att jag inte kommer att använda. Så det blev en present. Har ingen aning om den är värd 155:- som den tydligen kostar, men det kanske den är. Vem vet?

Ett rouge, glossy Pink Blusher, från Glossybox. En diskret rosa färg som ska se ut som en lätt rosighet efter en vinterpromenad. Jag är inte så mycket för rosa färger i ansiktet på mig själv och skulle inte köpa den här färgen på ett rouge om jag skulle köpa ett själv. Men kul att prova en ny färg. Jag har haft det på jobbet idag för att det kändes kul. Kostar tydligen 110:- Men detta är Glossybox egna och säljs inte i vad jag vet.

En bra låda! Jag är nöjd. Och även om jag valde att ge bort mascaran så var den kul att få den också. Att ge bort saker är ju kul! 🙂

Här kan ni läsa mer. På en gulfärgad bild.

Moahahaha.

One thought on “Glossybox #7 – November månad

  1. Haha o tänk att JAG liksom tycker det är lite fest varje månad 😉 haha. Blir så glad när andra får paket även om det inte är jag som köpt det. Har blivit lättroad på äldre dagar tror jag.

Kommentera

