Mer från helgen

Jag älskar glashotellet i Kosta. Så jag måste visa fler bilder där ifrån. Jag har ju varit där både en och två gånger förut, men det här kan nästan ha varit den bästa gången. Fråga mig inte varför.

Här kommer några bilder. Både inne på rummet och utanför. Jag tror inte att jag behöver förklara vilket som är vilket.

Förklaras bör kanske att fisken bodde i handfatet. Och att jag vill ha en sån.

Man kan också förklara att tavlan ovanför sängen går att köpa. Den kostar 80.000:-. Man kan även köpa lampan i fönstret. Den kostar bara 16.000:-. Jag köpte inget av detta och jag kan inte säga att jag ångrar det. Men det var fint att kolla på när vi var där. Särskilt tavlan, när det var mörkt i rummet.

Kjell Engman heter han som gjort glaskonsten på det här rummet.

Och sen en fin grej jag såg på en disk inne i hotellet. Såhär skulle jag vilja ha. Typiskt fint pynt.

Och nej, det är inga tomater. Det är låtsasäpplen. Jag har kollat.

3 thoughts on “Mer från helgen

  1. Det är tur att det snart gått ett år så det är dags för mig att åka dit.

    Det ser så fint ut så jag drömmer mig bort redan nu. Det var ju fint på sommaren, men vintern, åååå!

  2. Den där bilden från ert rum(?) (5:e ner) trodde jag i första ögonblick att dom ljusa ”bollarna” var liksom stora versioner av deras glas snöbollar men ser nu att det nog är upplysta träd, eller buskar kanske! Men toahandfatet – underbart! Ja, magiskt, vad dom har gjort!

Kommentera

