Nya och gamla tankar

Aldrig förut har vi tagit in granen så tidigt som vi har gjort i år. Nu är den inne. Och klädd. Och grann. Vi tänkte att vi tycker bäst om granen före jul. Och då är det ju läge att ta in den tidigt. Så att den där tiden före jul blir längre än vanligt.

Det var en lite ny tanke.

En gammal tanke som jag tänkte 150 gånger förut är ”Oj, varför är våra gardiner så långa?! Jag borde klippa av dem en bit!”.

Det tänker jag varje år när jag fotograferar granen.

Sen glömmer jag bort det igen.

Jag skulle kunna tänka ”Det kanske är dags att skaffa nya gardiner?!”.

Men den tanken har inte slagit mig.

4 thoughts on “Nya och gamla tankar

  1. Lite så tänkte jag förra julen och hade uppe stjärnan till den 22 februari. Det var jättefint 🙂

    Gardinen, är blommorna orangea? Jättesnygg i vilket fall!!

  2. Vilken fin gran!! Vi hade precis en sån stjärna, men den var så gammal att metaltråden man ska fästa stjärnan med gav upp och gick av. Hej då stjärnan! Nu har vi en ny med lampor i. Väldigt amerikanskt skulle jag tro. Men undrar om jag egenligen inte gillar den gamla bättre…
    Kram, god jul och gott nytt år!! //Vic

  3. Ja det är ju redan dags att säga god fortsättning. Håller med dig om att det är bäst innan. Jag skulle nog nästan vilja ta in granen till lucia nästa år. Men iaf några dagar tidigare än vad det blev iår. Njuter mer då.

Kommentera

