Glossybox #8 – December månad

I tisdags fick jag inte en utan två Glossyboxar. Den ena den vanliga månadsboxen som jag som vanligt pröjsat 139 stålars för och den andra ovanliga som är en special edition nyårslåda som jag hostat upp typ 200 spänn för. Minns inte exakt. Den guldiga bestämde jag mig för att spara på. Det är trots allt inte nyår ännu. (Fast senare ikväll är det nog glossy-nyår för nu kan jag snart inte hålla mig längre.)

Men här är innehållet i the silver one.

En bodylotion från La Sultane De Saba. Enligt uppgift är detta en fransktillverkad lyxig produkt som innehåller grönt te och ingefära. Den ska snabbt tas upp av huden och återfukta på djupet. Ja, det stämmer säkert. För mig känns det som another lotion liksom. Bra och härlig men inte mer än så. Jag kommer inte att betala 269 kronor för 150 ml.

En duschkräm från Anatomicals. Det har varit med grejer från Anatomicals i flera boxar som jag fått och jag gillar dem. Lite i ungdomligaste laget kanske, men rätt kul dofter och bra och prisvärda grejer. Den här tvålen (duschkrämen) luktar coca cola och det är rätt kul tycker jag. Hot and Fiery B-Movie Body Cleanser. 79 kronor för 300 ml. Lätt värt.

Ögonskugga från So Susan. Ja, ett mer passande namn på ett smink finns ju inte i min värld. Och det värsta (eller jag menar bästa egentligen) är att färgerna på dessa ögonskuggor verkligen är So Susan. De passar mig som handen i handsken. Precis de färgerna som jag använder. HIttar inte något ställe där man kan köpa grejer från dem, men den här lådan kostar visst 129 kr. Det är en liten palett, men värt 129 tycker jag. Om det nu går att köpa den. 🙂

Nagellack från Zoya. Rätt udda färg men lite kul. Och jag har bara en sak att säga om detta lack: HALLELUJA! Jag målade mina naglar i tisdags och nu kan jag inte (hur noga jag än kollar) hitta en enda avskavd millimeter på naglarna. Aldrig någonsin har jag varit med om ett så hållbart nagellack. Jag har inte bättrat på färgen en enda gång sen jag målade dem och de ser ändå helt nymålade ut. Jag har aldrig varit med om maken. Det står att Zoya är mångprisbelönt för bästa hållbarhet och miljötänk och jag säger AMEN på det. 149 kronor för 15 ml. Hur många får man köpa?

ACO Soft Foundation Face Cream. Usch, här känner jag lite ”gäsp” spontant. Jag vet inte varför. Jag tycker att den luktar lite strange och jag blev inte så imponerad. Jag har bara testat den på handen och den är säkert bra. Men ja… känns lite för helylle i detta sammanhang. Lite som att få tubsockor i julklapp. Bra grej, men lite trist. 79 kronor för 60 ml. Ja, jag kommer inte att köpa. Men bra pris.

Kortet från VIAPLAY är någon form av extragåva. Det står en kod på kortet och det kan användas till att se gratis film på nätet i två månader. Jag har inte loggat in och jag vet inte… jag är tyvärr skeptisk mot sånt där. Kommer jag bli tvungen att säga upp det sen eller förbinder jag mig inte till något? Måste kolla lite mer noga. Generös present om man är filmnörd. Det är jag ibland, så kanske jag loggar in.

One thought on “Glossybox #8 – December månad

  1. Bra nagellack behöver jag. Tycker inte det håller en dag normalt. Tack för att du delar med dig av öppnigen 🙂

    Kram!

Kommentera

