Glossybox #9 – Nyårsspecial

Jag fick erbjudande om att köpa en special-Glossybox. Den kostade 229:- tror jag och man lovade att innehållet skulle vara värt över 1000:-. Jag blev väldigt nyfiken och tryckte på ”köp”. Och så kom lådan för ett tag sen. Samtidigt som den vanliga månadsboxen.

Jag sparade den några dagar på en hylla i garderoben. Tanken var att vänta till nyår. Men i fredags kunde jag inte hålla mig längre. Då slet jag upp den!

Och detta var vad som fanns i.

BM Beauty, Lash Thickening Mascara. (179:-/8ml).
Inte testat. Jag älskar deras ögonskuggor och puder, men mascaran har jag inte testat. Så jag vet inte om den är bra och värd pengarna. Men ett rätt okej pris. Så kostar ju en vanlig mascara så det är ju inte direkt dyrare än vanligt. (Vanligt mot vad jag brukar köpa alltså).

Kryolan Professional Make Up, High Gloss.
Ett lipgloss som tydligen ger vacker och oväntad glans. Jag har öppnat det, luktat på det (det doftar gott) och testat det på handen. Verkar otroligt härligt och drygt. Men tyvärr HELT fel färg för mig. Knallrött lipgloss (färgen: Catwalk) skulle kännas som maskerad för mig. Men det är snyggt. Och verkar superbra! (139kr/4ml). Säkert värt sitt pris.

Nails Inc Nail Polish
Ett  nagellack i en för mig ovanlig färg. Detta kommer jag att använda!
Färg: Cambridge Terrace. (149:-/10 ml). Helt vanligt pris tycker jag. Har tidigare fått en liten flaska med rosa lack av samma märke. Detta är en hel flaska. Jag älskar nagellack så jag är nöjd.

NYX Cosmetics One night in Morocco
En hel låda full med skuggor, primer och lipgloss. Superhärlig ask som man kan fälla ut och dra ihop och till och med spegla sig i. Jag har inte provat deras grejer tidigare men sett en del på nätet. De verkar ha bra grejer. Den här lådan skulle jag nog inte köpa själv (390:-) men nu ingick den ju i boxen och det kändes ju kul. Fina färger. Och kul låda.

MODEL CO Cheek + Lip Tint Rosy Red.
En tub med knallröd smet i. Doftar gott och är fullt av pigment. Detta ska man tydligen ha på kinderna för att se lite rosig ut och kan även sätta färg på läpparna. (155:-/10ml).
Jag älskar deras lipgloss och läppstift som jag fick i en annan låda, men det här förstår jag mig inte alls på.

Som grädde på moset skickade Glossybox även med en liten guldfärgad fin sminkväska. En nyårsbonus. 🙂

Den här lådan var värd sitt pris och det var väldigt fina saker tycker jag. Förutom den lilla tuben som jag inte alls förstår mig på. Men, det var mycket som inte riktigt passade mig så jag kommer att ge bort det mesta. Men jag deppar inte för det. Det är kul att ge bort. Och nu blir någon annan glad för grejerna.

Jag är glad över att jag köpte den här lådan men kommer nog inte att köpa några extra-lådor på ett tag. Det räcker gott med en låda per månad för mig.

Kommentera

