Vad lite ledighet kan göra med människan

Jag skrev förut idag att jag haft ett stort behov av ledighet. Det är inte botat ännu men jag är under medicinering. Ligger här platt på soffan och sjunger på Dancing Queen och beter mig konstigt. På ett bra sätt.

Det är som att livet kommer tillbaka när man varit ledig ett tag. Som att hjärnan börjar jobba igen och allting klarnar. Som att nyktra till.

Efter två dagar i konstant viloläge har jag nu fått lust att ta fram symaskinen. Lust att åka till stan och handla något snyggt. Något smart. Något kul. En påse cement. Gjuta något.

Jag började med att ta bort nagellacket och leta upp en ny låda att sätta alla flaskor i. För några dagar sen hade jag inte ens orkat tänka på detta. Då gjorde jag bara det jag behövde och inget annat. Nu ska jag ägna resten av ledigheten åt att göra sånt jag vill. Men kanske inte nödvändigtvis behöver.

Men först ska jag se Läckbergs serie.

Och måla på nytt lack.

20121226-210010.jpg

2 thoughts on “Vad lite ledighet kan göra med människan

Kommentera

