Vad man äter

Jag har lätt för att snöa in på grejer. Liksom haka upp mig.

Den här julen har jag hakat upp mig på två saker.

Brysselkål och vaniljkola med havssalt.

Brysselkålen är superenkelt. Stek kålen i smör och när det är färdigt häller du på lite grädde med valfri fetthalt, en klick stark senap och salt och peppar. Löjligt gott. Beroendeframkallande.

Vaniljkolan kan man hitta recept på både här och där. Nästa gång gör jag dem i en mindre form så att de blir tjockare. Eller så gör jag dem i knäckformar. Kanske det smartaste.

One thought on “Vad man äter

Kommentera

