Gott Nytt År

Hej hej och Gott Nytt År på er!

Hoppas att ni hade en fin nyårsafton. Vi var hemma, bara vi. Och så vill vi ha det och det är tradition. Vi ägnade dagen och kvällen åt att äta väldigt god mat och planera det kommande året. Kom fram till mycket bra. Sånt vi ska göra och sånt vi inte ska göra. Min huvudsyssla 2013 ska bli att vila. Det måste bli så. Det är det jag tänker satsa på. Vilan kan naturligtvis se ut på olika sätt. Den kan innebära att gå och träna. För det är mental vila. Men den kommer också att innebära tystnad. För att vila öronen. Hälsosammare kost för att vila magen. Och lugn och frid för att vila själen.

2013 kommer att bli ett bra år. Det ska bli mitt år. Jag ska lita på magkänslan och gå efter den. Jag är säker på att min magkänsla visar mig rätt väg och pekar mig åt rätt håll. Det vet jag. Och nu ska jag lyssna mer inåt.

Jag har börjat surfa mer i stordatorn nu. Dels för att jag har haft mer tid till det nu i ledigheten men också för att jag insett hur mycket roligare det är än att bara titta i telefonen. Vi får se hur det blir nu när jobbet drar igång igen.

Men, jag hittade något kul här i mitt surfande. Ni vet ju att jag Glossyboxar (jo, det är ett verb). Men jag hittade ett annat mycket spännande tips. Eko i lådan. Verkar vara en superspännande och kul grej. Jag ska inte börja med detta nu, men jag ska verkligen ha det i åtanken.

En sak som jag däremot allvarligt funderar på att börja med är ekorondeller. Tycker att det var så himla smart att jag blev väldigt sugen på att göra egna. Och är det något jag har så är det tyg. Och jag använder flera bomullsrondeller per dag.

Ha nu en skön första kväll på året. Och vila lite ni också. Lova det.

5 thoughts on “Gott Nytt År

  1. Jag tillverkade tygrondeller av gamla frottehanddukar för ett bra tag sen. Funkar bra men det tar ett tag innan allt fnas vid kanterna släppt klart. Det bästa är nog släta bomullstyger.

  2. Jag skriver under på magkänslan! Det och promenader är mitt år! Och tystnad. Tystnad är bäst! Ska ge dig ett tips men det kommer via mail istället 🙂

    Kram!

    • Och god fortsättning om jag inte sagt det.

      Hade en liknande nyårsafton. Hemma är bäst. God mat o bästa sällskapet. Inga krav bara kärlek.

Kommentera

