Måndag och sånt där

Det har varit en fin helg. Lugn men också väldigt rolig. En lugnrolig helg skulle man kunna säga.

Det började ju med ett julfirande i lördags. Ja, det firandet gick inte av för hackor. Dock saknade det allt vad julmat heter. Inget vi sörjde. Nä, vi åt paj och grönsaker och öppnade paket. Och så gjorde vi slut på allt julgodis och åt grönsaker som vi doppade i skitgod dipp. Så kan man säga att vi hade det. Och det var fett med najs om man säger så.

Så himla trevligt och bra. Förutom att jag blev bestulen på min sprits som jag fick fem minuter tidigare i en klapp. Men den tog jag tillbaka när tjuven däckade. De brukar ju däcka ibland de där små tjuvarna med hårspänne och Jansson-klänning.

När vi kom hem från julfesten hade vi fått en inneboende. En spindel som var så stor att jag fick ta fram både kameran och linjalen och fota. Jag har aldrig fångat en så stor förut. Men jag ska inte visa den här. Jag tror inte att det uppskattas. Men i alla fall så blev den vräkt. Är man sådär stor får man inte bo här utan att betala hyra. Den hade behövt egen brevlåda om man säger så. Eget rum. Och toalett.

Något mycket sötare kan jag visa. Ett otroligt fint armband som jag fick från Ida idag. Ida fick mina sminkgrejer som jag inte tyckte passade mig och för detta fick jag världens finaste armband.

Tack snälla, snälla duktiga Ida!

Och när man köper armband hos Ida går en del av pengen till välgörenhet. Tänk att det finns så snälla människor. (Läs mer hos Ida, Crème de la crème).

Nu ska jag ägna resten av kvällen åt TV-tittande. Missar just nu Farmen, vilket jag inte bryr mig nämnvärt om. Men sen börjar Sveriges Mästerkock och sen någon ny serie. Tummen upp för sånt.

Frid.

2 thoughts on “Måndag och sånt där

  1. Tur att den lilla tjuven däckade! Otroligt söt tjuv ❤
    Och tur för mig att du inte visade upp din snyltgäst. Jag var på väg att stänga ner och tänkte att jag aldrig vågar komma tillbaka igen.

Kommentera

