Att hålla ett löfte

Jag har ju lovat mig saker inför 2013. Jag har hållt allt ännu så länge. Det känns bra. Jag menar, det är ju ändå dag 8. Idag höll jag på att glömma att en av mina absolut viktigaste lovningar det här året är att jag ska ha nagellack varje dag. Jag tog bort det jag hade och tänkte en sekund att jag kunde vara utan ett tag nu.

Men si den gick jag inte på. Där försökte jag vilseleda mig själv.

Snabbt på med ett snyggt som jag fick i julklapp. Som jag kallar marsipanglitter.

Supersnyggt.

Idag hade vi ett viktigt samtal på jobbet. Ibland bryter vi allt jobb och samlas i korridoren och pratar om akuta ärenden. Då släpper alla allt och är med i samtalet. En del som inte är intresserade av just det ämnet brukar avvika och återgå till arbetet, vilket jag inte förstår. Jag är nästan alltid med till the bitter end.

Idag pratade vi om något så otroligt viktigt som nagellack. Om att beställa Zoya-lack. Jag fick ju ett lack i min låda för ett tag sen och jag har aldrig varit med om maken till hållbart lack. Så såna måste jag ha fler av.

Vi bestämde att vi ska beställa när vi får lön.

Tills dess ska jag ligga sömnlös och grubbla på vilken färg jag ska köpa.

Det här går väl inte till historien som det mest djupa ämnet jag tagit upp i bloggen. Men ibland måste det få vara så.

På tal om viktiga saker förresten. Jag måste få tag på en sån här burk. Jag kan inte leva utan detta. Men jag vet inte om de finns att köpa i Sverige längre.

Världens bästa skrubb för händer som har tappat all form av klass, stil och värdighet.

Har du någon grej som du inte kan leva utan. Eller som du lovat dig själv att använda varje dag 2013?

PS! Vem har varit snäll och skrivit om mig på Facebook i dag så att jag har fått en massa fina nya besökare? DS!

3 thoughts on “Att hålla ett löfte

  1. Vilket himla fint nagellack! Det måste jag tipsa min mamma om, hon skulle passa i den färgen.

    Av Soya-lacken tyckte jag att Elisa och Holly var snyggast 🙂

  2. Oj vilken scrub! Vill ha!

    Det känns som om det står ditt namn på ”Ginger” och ”Gabrielle”. ”Apple” också, men det känns lite för likt marsipan-lacket. Mitt står det för övrigt på ”Brooke”.

    Verkar vara ett väldigt bra jobb du har för övrigt!
    Kram!

Kommentera

