Betong

Betong. Äntligen. Igår köpte jag en säck. Det var inte så svårt. Ej heller dyrt. Men tungt. En sisådär 25 kilo vägde säcken. Säcken var liten men tung. Typ betong-tung. Tur att jag hade min privata bärare med mig. Honom måste jag ha med mig när jag köper en ny säck. Om jag gör det. Frustrerande att inte kunna själv.

Men idag blandade vi till en sörja och fixade lite. Vad jag har gjort kan jag inte visa eftersom folk som känner på sig att de kanske ska få en överraskning är så himla nyfikna av sig.

Men ett hjärta gjorde jag. Av det som blev över. Det kan jag visa.

Tänk att det tog sån tid för mig att få detta gjort. Säkert ett år eller två.

2013 är ju året då jag ska få saker gjorda. Det är dag tretton idag och jag har redan prickat av betong och optikern. Jag är nöjd.

20130113-141246.jpg

2 thoughts on “Betong

  1. Heja dig!

    Fint hjärta! Jag har alltid drömt om att gjuta krukor o annat. Men jag trodde att det var både dyrt o svårt.

Kommentera

