Måndagstankar

Sitter och fixar lite med bloggen. Mest sånt som inte syns. Känner att det är otroligt att armbandsinlägget har haft över 3500 besökare. För mig är det stort. För andra en baggis. Men jag bryr mig inte så mycket om hur det är för andra när det gäller sånt. Är det stort för mig så är det stort. Punkt.

Jag är så nöjd med hur mitt år har startat. Jag känner att en sån bagatell som att jag har skitont i min högerarm inte ska få förstöra. Jag har någon infektion som jag just nu botar med några värktabletter som jag blev tipsad om att köpa. Värken försvann efter 20 minuter och nu känner jag mig trött och dåsig. Men att inte har ont är en fröjd.

Och året har börjat så bra. Jag har tagit bort en massa saker och på så vis får jag tid över. Det finns stunder då jag inte har något särskilt planerat. Jag vet inte när jag kände så förut. Det är ljuvligt. Lite tråkigt ibland, men jag tänker att det är bra.

Idag har jag lämnat in ett par skor som jag köpte för säkert 2 månader sen. De var så hala i klacken upptäckte jag första gången jag tog på mig dem. Så sen dess har jag inte använt dem. Jag borde skämmas. Jag lämnade in dem hos skomakaren idag. ”Men den här klacken är ju livsfarlig” sa han. Yes. I told you.

Jag har också bokat två saker på nätet. Sånt där jag dragit mig för. Sånt där som man likaväl kan göra i morgon. Typ. Fast de där i morgon kan snart bli flera månader.

Det finns något fantastiskt härlig i att ta tag i saker. Det är jobbigt före, men sällan under tiden. Och när man väl sätter sig och vilar lite efteråt är vilan så mycket viligare om man har gjort det man ska.

Hur är du? Drar du på saker? Är du en skuta upp-are eller en göra med gång-are?

3 thoughts on “Måndagstankar

  1. Vad roligt att armbandet fått så många besökare!!! Välförtjänt, för det är så fint och beskrivningen är toppen. 🙂

    Jag är en både-och:are… När det gäller jobb så betar jag av saker så snabbt som möjligt och ogillar att ha saker liggande. När det gäller tråk-projekt hemma (tvätta, rensa i skåp, vika kläder, packa) så skjuter jag upp så länge som möjligt…

    Krya på armen!

  2. Jag är nog en skjuta upp-are men jag vill vara en göra med en gång-are, så med inspiration från dig så ska mitt 2013 bli ett år med bättre val och och mer ta tag i-anda för det är så skönt när man får undan grejer! 🙂 //Lotta

  3. Det är så olika hur jag är. Ofta skjuter jag nog upp saker numer. Sedan får jag liksom ett ryck och gör allt på en gång. Så att jag är helt slut efteråt. Jag skulle må bra av att dela upp det mer o ta tag i saker. Hoppas jag ska kunna skriva ett liknande inlägg… En dag.

Kommentera

