Lite väl mycket vardag?

Just nu är det mycket vardag tycker jag.

Jag är övertygad om att jag tycker så bara för att mitt liv har blivit lugnare. Att jag har mer tid över och inte alltid gör något. Som nu till exempel. Sitter och glor på gamla bilder. Minns roliga saker och skrattar och mår lite dåligt samtidigt. Alla bilder är inte roliga att se. Det är till exempel inte så upplyftande att se sig själv i en skitful vinkel. Blundandes och med en fläck på tröjan.

Jag vet inte varför jag behåller såna bilder? Är det en böjelse jag har? I så fall kan jag väl lägga dem i en särskild mapp som jag kan kolla på någon dag när jag känner att jag har lite för mycket självförtroende och tycker lite för bra om mig själv och är lite för nöjd med mitt eget utseende. När den dagen kommer kan jag ju kolla i den där mappen. Om jag tycker att det är kul.

Nä, nu längtar jag efter fina bilder och fest. Jag vill ordna stort kalas.

Vi har en bemärkelsedag här i huset under solen i morgon. Den ska firas. Inte med stor fest men med fest.

En stor fest ska vi ha hemma hos oss i februari. Och själva åka på en redan i januari. Och i mars.

Så fest kommer det bli.

Det blir kul.

Tills dess ska jag drömma tillbaka. Till fester som varit.

2 thoughts on “Lite väl mycket vardag?

  1. Vart ska man göra av alla bilder undrar jag. Det går ju inte att enbart spara de ”perfekta”. Dels finns ju bilder för dokumentationens skull, när minnet sviker. Sedan känns det så tråkigt att slänga alla.

    Jag är så dum för jag raderar 98% av alla bilder jag själv är med på. Skittråkigt nu i efterhand för det är ju som om jag aldrig varit med 😦

    Så fläckar eller dåliga vinklar till trots så vill jag ändå spara ”dåliga foton”.

    Vilka festfoton! Jag måste framkalla mer foton. Sedan är jag faktiskt sugen på en digital fotoram. För att dels kunna kolla på alla foton o sedan byta. Kan omöjligt framkalla alla så får vi bygga en våning till på huset för att få plats med alla album.

Kommentera

