Kalas

Vi var på kalas i söndags. Hos allas favorit. Hos den sötaste av alla.

Joråsatte.

Hon hade den goda smaken att fylla 1 år i helgen och detta skulle vi ju fira förstås. Vi var där i söndags och det var asmysigt.

Jag kom på att hemgjorda ”vanliga” tårtor är de finaste tårtorna. All respekt åt alla proffs som gör tårtor som ser ut som Lego, grillfester, Bamse, rullskridskor och simhallar, men hembakade tårtor är finast. (Och godast.).

Den här tårtan var till exempel den finaste jag sett på länge.

I bakgrunden kan man se ett litet sött flin. Hon har fått en egen tårta som var otroligt söt på utsidan men mindre söt på insidan. Hon blev stolt och mallig över tårtan som hon sen behandlade på ett lite udda sätt. Men hon blev lycklig när hon åt den. Och det fattar man ju.

I detta fallet kan lyckligheten mätas i fartränderna. Eller hur man nu säger.

Det var ett väldigt fint kalas med fint pynt. Jag valde att sätta mig vid det finaste som ni ser.

Och extra roligt var att födelsedagsbarnet skrattade högt åt glassen och att hon sa ”Hej hej” till den orange elefanten vi hade med oss.

Ett supertrevligt kalas. Extra plus för att det var en söndag. Det är allt för sällan kalas på söndagar tycker jag.

Kanske borde ordna ett själv?

 

3 thoughts on “Kalas

  1. Hej och Tack själva för att ni kom !! Det var mysigt och Thea var nöjd, vilket var det viktigaste ! 🙂 Åh tack för tårtkomplimangen.. man är ju aldrig nöjd själv 😉 kram !

  2. Mysigt med kalas!

    Klart du ska ordna kalas en söndag! Det finns alltid något att fira, om inte annat så livet och/eller kärleken!

    Kram!

  3. Kalas är allt för underskattat. Själv hade jag ett 40-årsbarnkalas igår (söndag) och det blev jättetrevligt. Partyhattar, ballonger, lek, fiskdamm till alla. Det är för lite lek i livet – så jag får bidra med den barnslighet jag besitter. =)

Kommentera

