Återvinning när den är som bäst

Min optiker (Jag älskar att säga så. Som att jag ägde dem. Eller att jag är deras enda kund!) Specsavers samlar gladeligen in gamla glasögon och skänker till välgörenhet.

Jag älskar sånt.

Så idag när vi var där och rättade till ett par som inte satt så bra så gav vi dem en hel hög med våra gamla. Och en massa fodral vi hittade också. Vi behöver inte de här längre. Varsågod till dem som behöver dem.

Lovely.

Och för er som tänker ”Ja, men hallå! Old news! Detta har vi väl ändå läst om förut!?” så kan jag säga att ni har helt rätt. I september 2010 skrev jag nästan samma sak.

Intet nytt under solen liksom.

One thought on “Återvinning när den är som bäst

  1. Så smart! (det sa jag nog sist du skrev det också). Måste kolla om någon i min stad gör samma sak för här finns en hel hög. Tack för påminnelsen!

Kommentera

