Glossybox #10 – Januari månad

Härom dagen fick jag en ny Glossybox. När jag öppnade den tänkte jag att det var den tristaste Glossyboxen jag någonsin skådat och blev ap-besviken. Men när jag testat grejerna blev jag supernöjd. Så kan det vara. Man kan ändra sig. Det får man. Det är en mänsklig rättighet sörru.

Detta var vad som var i lådan.

Tandkräm från SB12. Ja, man kan tycka att tandkräm inte är det roligaste att få, men det är rätt roligt att känna att man har en lite exklusivare tandkräm. Inte en tub man köpt för 10 kronor på Rusta. Ja, det är inget fel på de billigare varianterna men dem använder jag ju jämt annars. Så tummen upp för en snygg tub med fint innehåll.
Jag vet inte om jag har en fräsch andedräkt i 12 timmar efter att ha borstat tänderna, men smaken sitter kvar länge och det känns ju bra.
89 stålar för en tub. Jag kommer nog inte att köpa den igen. Men jag snålar av den tuben jag har och njuter av den. Den är fin. Och känns bra.

No-Fuss Fabulousness Dry Conditioner från Percy & Reed.
Här kommer vi till avdelningen som jag kallar ”prylar jag inte har en aning om hur jag ska använda och varför”. Ett torrbalsam. Som torrschampo fast balsam. Ja, jag som har kort hår behöver knappast göra håret mjukt och så vidare. Så detta kommer jag inte att använda. Än mindre köpa. 129 kronor för 50 ml. Nej tack.
(Är det någon som träffar mig fysiskt ibland som vill ha den så säg till. It’s yours. Inget att slösa porto på men ses vi kan du få den.)

Eco Makeup Reover Wipes från Oliva by CCS.
Här blev jag superbesviken först. Det kändes som att få en låda våtservetter som man kan placera i handsfacket på bilen. Praktiskt men rätt trist. Men när jag slutat sura tänkte jag att jag kunde ju ändå testa dem. Och så fort servetten nådde mitt ansikte blev jag frälst. Att använda en sån här i ansiktet gör dig ren och insmord på en gång. Tyvärr funkar den inte helt optimalt när man som jag använder vattenfast smink, men det gör inget. Jag älskar dessa. Måste köpa fler när de tar slut!
En förpackning med 24 stycken kostar 50 kronor tydligen. Lätt värt.

Kajal från Elite Models.
Ja, en vattenfast kajal. Svart. Känns helt vanlig. Jag har inte provat den ännu men den är säkert bra.
109 kronor för en kajalpenna. Ja, vad vet jag. Kanske värt det. Kanske inte. 🙂

Lemon Butter Cuticle Cream från Burt’s Bees.
En fantastisk nagelbandskräm som gjort underverk med mina nagelband på några få dagar. Tusen extra plus för att den doftar gudomligt!
79 kronor för en sån där liten burk. Perfekt. Jag har skapat mig ett beroende!

Japp, så blev det trista lådan rätt kul ändå. Bäst var Burt’s kräm. Ljuvlig. Jag funderar på att äta upp den efter middagen idag. Så gott som den doftar borde den smaka gott också.

One thought on “Glossybox #10 – Januari månad

  1. ”Våtservetterna” känns ju suveräna! Tänk när man är på semme eller för min del bär på liten bebis som somnat o som alltid (!) vaknar när man sätter på vattenkranen o ska tvätta bort sminket alldeles för sent på kvällen.

    Tack för tipset!

    Krämen verkar ju suverän också. Annars som sagt snygg tandkräm men nej till priset 🙂

    Kram!

Kommentera

