Om att klara det

Ligger i soffan med benen i konstig ihopvikt vinkel och tänker att det är dags att sova nu. Och att det är näst intill löjligt svårt att skriva snabbt på mobilen utan att behöva rätta stavfel hela tiden.

Den här veckan är snart slut. Arbetsveckan. En fjuttig dag kvar. En helt vanlig fredag på jobbet är kvar. Ingen tandläkare imorgon, inget dumt jädra möte där en avrättning nästan hade varit att föredra. Bara en helt vanlig fredag.

På kvällen i morgon ska jag med släktkompis T gå på Friskis o Svettis. Jag är kär i Friskis o Svettis just nu. Efter att vi varit där ska jag hem och ta fredag. Mysbralla på.

Mellan jobbet och Friskis kanske jag hinner med en stund på stan här hemma. Kanske kan jag kolla in i klädaffären som den fantastiska damen driver, och hitta ett plagg som är lika fantastiskt som hon. Kanske hinner jag.

Det är bedrövligt att gå igenom en vecka där allting känns fruktansvärt och jobbigt. Men det känns ljuvligt när veckan är slut att kunna borsta av sig och tänka att man klarade det ganska bra.

Det är bra att övervinna rädslor och att göra läskiga saker. Men då måste man kunna känna att det var värt det och att man ville göra det. Trots allt. En del grejer vill man inte alls, varken före eller efter. Men när det är klart att det ljuvligt.

Nu är det läggdags.

Jag undrar vad Stora Bloggdagen är för något. När den är, var den är och hur den är. Kan någon berätta?

God natt jord.

One thought on “Om att klara det

  1. Heja dig!
    Snart är arbetsdagen över. Gott med Friskis o jag är säker på att du hittar ett lika fantastiskt plagg som du! ❤
    Stor kram!

Kommentera

