Häpp!

Hej!

Hur har ni det? Hoppas att ni mår bra. Det gör jag. Ja, det tror jag i alla fall. Jag mår inte dåligt. Men sådär helt hundra kan jag nog inte säga att jag mår. Jag mår nog ungefär 78 tror jag. Eller jo, bra mår jag ju. Jag är inte sjuk eller så. Men jag är inte riktigt nöjd.

Ni vet ju att jag ibland funderar över ett bättre sätt att leva på. Ni vet ju att jag försöker hitta den ultimata livsstilen.

Jag har inte hittat den kan jag säga.

Jag har nog letat på helt fel ställen.

Mitt stora dilemma är tiden. Att den då är för liten i förhållande till vad jag vill göra och gör.

Och ett annat dilemma är prylarna. Att de är för många i förhållande till den yta jag har att leva på.

En del saker bör öka och en del bör minska.

Jag gissar att det jag söker är balans.

Har ni hittat balansen? Och var fann ni den i så fall?

Jag har ett problem i livet och det är att prioritera. Jag ägnar på tok för mycket energi och tid åt saker som jag egentligen skulle kunna strunta i helt. Och obefintligt med tid åt sånt som jag behöver. Och vill. Och borde. Och kräver. Och vill. Och behöver. Och vill. Och kräver.

Ja, ni fattar.

Det är samma sak med sakerna. Jag ägnar alldeles för mycket plats åt saker som jag skulle kunna göra mig av med. Och på så vis lämna plats åt nya saker. Eller helt enkelt bara ge plats åt tomrummet. Det är för lite tomrum överallt. Både i bokhyllan, i källaren, i garderoben och i huvudet.

Det är fullt. Överallt. Proppat.

(Vi har småkakans dag på jobbet i morgon. Mitt bidrag blir drömmar. Min paradkaka.)

Den här veckan till exempel. Den är så proppfull med måsten på kvällarna att jag inte hinner med mitt bästa Friskis&Svettis. Alla pass får jag ställa in den här veckan till förmån för grejer som inte ens är hälften så viktiga.

Vilket jäkla skit.

(Gjorde egen ceasar-dressing i helgen. Löjligt enkelt och SÅ värt besväret. Sanslöst gott!)

Det finns liksom ingen tid att spilla heller. Jag måste göra något drastiskt. Snart. Dra i nödbromsen. Innan livet är helt slut och jag står där och känner mig helt lurad och tänker att VA!?! Jag hann ju inte med det jag skulle.

Nä, man hinner inte med det man ska om man hela tiden ägnar sin tid och sin energi åt fel saker. Slösar tid på sånt som är helt värdelöst.

Jag börjar bli rätt less på mig själv och mitt stressande. Att jag alltid har bråttom men ändå inte tycker att jag får så mycket gjort. Att jag bara irrar omkring och blir svettig i armhålorna men ändå inte hinner med det jag längtar efter att få göra. Eller när jag väl hinner så orkar jag inte. Då orkar jag bara ligga i soffan och flämta en hel dag.

(Helt perfekta kladdkaksmuffinsar vi bjöd på i lördags.)

Jag tänker att Melodifestivalen är en kul grej. Ett enda avsnitt av de som varit har jag sett i lugn och ro. Resten har jag stressat mig igenom.

Jag tänker att Friskis och Svettis är kul och bra. Inte ett enda pass blir det den här veckan.

Jag vet inte riktigt vart tiden tar vägen. Jag jobbar en del i och för sig. Och hela kvällen igår gick åt att sitta på årsmöte med Unionen. Bra och viktigt. Och jag är dessutom med i styrelsen.

Kvällen ikväll har ägnats åt att handla mat, att köpa presenter till helgen, att köpa något att ha på sig på lördag och att baka småkakor till småkakans dag som jag självklart var med och drog igång på jobbet.

Jag måste inte bara var med på allt, jag måste tydligen vara med och komma på alla idéer också.

Det måste ske en förändring.

Omedelbart.

Hur gör ni för at få tiden och orken att räcka till?

Hur gör ni för att hitta balans?

2 thoughts on “Häpp!

  1. Obalans. Mest bara obalans. Alldeles för mycket saker, dessutom saker på fel plats. Vi behöver rensa, åka till tippen, åka till secondhand och sedan ställa kvarvarande saker på rätt plats.
    Då kan det bli bättre efter det. Först ordning på prylarna sedan kan det bli balans. Aldrig före.

    Kakorna, ja du vet ju redan vad jag tycker ❤

    Kram!

  2. Jag kämpar med precis samma saker som du och har ännu inte hittat varken lösning eller balans. Vet bara att jag aldrig mått så bra som den period då jag jobbade halvtid. Det borde vara en hint till mig själv. Men hur löser man det rent praktiskt och ekonomiskt? Håhåjaja.

Kommentera

