Glossybox #11 – Februari månad

Jag bryter pausen med en redovisning om Glossyboxen som kom i förra veckan. Den hette The Black Box och såg ovanlig ut på utsidan men tyvärr lite för vanlig på insidan. Men här är vad den innehöll!

Therapy Oil från Maria Nila Stockholm. Ja, nu använder jag ju inte olja för håret i vanliga fall. Jag har ju fått det en gång förut men dem gav jag bort. Nu tänkte jag sluta vara avig och prova. Jag tog lite i håret och blev såld av doften. Doftade fantastiskt och håret blev blankt och mjukt. Men om jag blir en frekvent användare återstår att se. Jag har ju så kort hår… Jag fick havtornsvarianten.
199 kronor för 30 ml. Nej, jag kommer inte att köpa.

Original 24 Hour Creme från Jabu’she.
Halleluja! Jag vet att jag har sagt förut att jag fallit pladask för ansiktskrämer. Men denna… jösses… Jag finner inte ord.
299 kronor för 50 ml. Jag kommer nog att köpa. Ja, det tror jag. Drygt som sjutton och gör under med min hy.
(299:- för 50 ml säger Glossybox, men de jag hittar på nätet är betydligt dyrare… Här till exempel. Och här.)

Lip Enhancer Illusion Lip Liner från Modelco.
Gud så trist. En läppenna som inte ens syns. Man ska tydligen få plut och fylliga läppar. Nja, jag är skeptisk.
195 kr för en penna. Nix, kommer inte att köpa.
(Men plus i kanten för vässaren som sitter i korken. Smart!)

Dry Shampoo Original från Batiste.
Jag förstår inte riktigt denna torrshampo-trend som har startat. Jag kommer inte att börja med detta. Inget för mig. Men, men… Bra att ha i resväskan kanske om man hamnar i en hårkris. Vad vet jag.
69 kr för en flaska. Bra pris. Det tycker jag.

Cheek + Lip Tint Rosy Red från Modelco.
En sån här tub fick jag i nyårslådan och jag tyckte inte om den då och nu har jag inte ändrat mig heller. Läs mer här om ni är nyfikna. Blä.

För första gången sen jag började med boxarna så känner jag mig besviken på riktigt. Men jag kommer inte att sluta för det. Jag hänger kvar. Det är värt 139:- att få en fin låda i brevlådan. Ändå.

Och just det. Man fick en rabattkupong från zalando också. Bra grej!

3 thoughts on “Glossybox #11 – Februari månad

    • (Skrev inte klart, no shit?!)

      Jag skulle skriva att alla glossyboxare den här månaden skrivit att de är besvikna. Hoppas nästa box slår dig med häpnad! 🙂

  1. Det var min första box och jag hoppas verkligen att nästa blir lite roligare. Jag fick dessutom inte din ”Hallelulja”-grej utan någon slags ansikts olja istället. 😦

Kommentera

