Om att tröttna

Förra veckan tröttnade jag på min snålhet mot mig själv. Jag har ju velat ha en kakburk aslänge och tyckt att den var för dyr. Men så hade inreda.com 20% på hela sitt sortiment och då slog jag till. Och så idag när jag är ledig från jobbet och går hemma och myser så dök paketet upp. Det ringde på dörren vid 11-tiden och jag undrade verkligen vem det kunde vara. Ingen vet att jag är ledig liksom. Då var det brevbäraren som ”chansade”. Hon stod där med mitt paket i handen och sa ”Jag tänkte bara se om någon var hemma innan jag tog det tillbaka, det får ju inte plats i brevlådan”.

Jag blev så glad att jag hade kunnat ge henne paketet som tack. Men det gjorde jag inte. Vilket var bra. Men också lite dåligt.

Trots att burken var mindre än jag trodde (för trots att jag både är läskunnig och har nya glasögon hade jag inte läst att den bara är 15 cm i diameter) och att typ alla kakor är trasiga, så älskar jag min burk. Hur kakorna smakar vet jag inte ännu. Men det vet jag ikväll när det är Molanders på TV. Då ska kakorna testas.

Jag är så nöjd med burken.

För att inte tala om pappersmuffinsen som råkade hamnat i mitt köp också.

Fina grejer som gjorde mig extra glad på min lediga dag.

3 thoughts on “Om att tröttna

  1. Burken är fantastiskt fin!

    Och vad är det som säger att det är något fel på trasiga kakor? De är ju liksom lika goda som hela 🙂

    Kram!

Kommentera

