Vårryck

Sådär. Nu har jag vårstädat lite. Plockat undan lite grejer som blivit pinsamt bortglömda.

Till exempel så har jag plockat bort julkrubban och ersatt den med en vårmuffin.

Tagit ner papperspynt från taket…

Torkat av lite här och där…

Haft Hissen i bakgrunden medan jag dammat…

… och tänkt på hur det var när jag och en kollega fastnade i en hiss i 1-2 timmar någon gång på 90-talet. Vi hade haft kräftskiva på kontoret och dagen efter skulle vi ta hissen ner i soprummet med svarta sopsäckar fulla med kräftskal och annat småäckligt. Där fick vi sitta i stanken. Men vi satte oss ner och hade det ungefär så som de har det i TVprogrammet. Ingen av oss var rädda. Det var det första vi frågade varandra. ”Är du rädd?”. Båda svarade ”Inte alls!”. En snäll hissfarbror hjälpte oss ut efter lång väntan. ”Det kommer dunka över huvudet på er, det är jag som kryper på hisstaket” sa han. Inget jobb jag vågar ha.

Jag har även slängt lite tidningar och klippt ut viktiga saker. Ett recept på surkål, en fin ljusstake av gammalt porslin och fin mobil…

Jag skulle göra som Ernst tipsat om i sin nya tidning. Ett litet, litet växthus…

… men min påse med jord på baksidan (ute) var ju genomfrusen förstås. Hur tänkte jag här nu? Får köpa ny jord i morgon. Som inte är genomfrusen. (Påsen har även frusit fast, så jag kan inte ta in påsen och tina upp den inne…).

Och så har blomman fått en värdig plats. Nu får den stå där fint och vara ensam på tronen. På ett avtorkat bord. Utan skräp.

Ikväll är det dubbelavsnitt av Kontoret. Jag tycker inte att det är världens bästa program. Men jag fullkomligt ÄLSKAR Britt-Marie! Åh vad jag önskar att hon jobbade på mitt jobb! 🙂

One thought on “Vårryck

  1. Så härligt med ett vårryck!

    Det har jag haft här också på sätt o vis, även om jag inte är klar än. Men det kommer jag bli och det kommer bli fint.

    Fint med blommorna o tapeten, jag säger det varje gång, tapeten ❤

    Ha en fin söndagskväll!
    Kram!

Kommentera

