Glossybox #12 – Mars månad

Lagom såhär till påsk så kom min 12e Glossybox. Tänk att jag fått 12 lådor och fortfarande tycker att det är lika roligt. Om inte roligare. Jag tror faktiskt att det blir roligare för varje gång. 🙂

Månadens låda heter tydligen The Red Carpet Box. Jag fattar inte riktigt varför.

Tandremsor från Smile Lab. Tandblekning.
Jag var skeptisk. Men sen tryckte jag ändå dit skiten. Resultat: Flammiga tänder.
Ja, detta gör jag inte om. Det känns inte farligt för tänderna, men mina tänder blektes ojämnt. Kanske det dummaste jag gjort i hela mitt liv. Ångest.
499:- för 15 omgångar. Nej, jag kommer inte att köpa. Jag ringer tandläkaren istället. Vilket jag nog får göra nu.

Nutriganics Foaming Facial Wash från The Body Shop.
Ett otroligt härligt rengöringsskum för ansiktet. Jag har testat det och det var superhärligt att tvätta ansiktet med detta.
175 kronor för 150 ml. Dyrt, men kanske värt. Kommer nog inte att köpa. Lite för dyrt för en så liten flaska tycker jag.

Ögonskugga (Mineral Shimmer) från Da Vinci Cosmetics.
Ett superfint glittrigt pulver som jag älskar. Perfekt färg för min smak. Otroligt fint. Hurra!
169 spänn för en sån här förpackning. Ja, värt. Men det finns så många olika märken som har fina ögonskuggor så jag kommer nog inte att köpa just det här igen. Men jag är jätteglad att jag fått detta!

Nail Repair från Trind. Ja, detta kommer jag använda. Men jag kan inte uttala mig ännu om det är bra eller inte. Men det är det säkert. Detta ska göra naglarna smidigare och starka. Vi får väl se.
129 kr för 9 ml. Ja, så kostar ju sånt här. Säkert helt normalt värt.

Lip Blush från Jelly Pong Pong.
Helt fel färg för mig. Detta kommer jag inte att använda.
Är det någon som vill ha det? Jag har absolut inte använt det. Bara tagit bort plasten utanpå och dragit ett litet, litet streck på min hand.
129 stålar för en sån här penna. Ja, den är jättefin och säkert hur bra som helst. Men fel färg för mig.

Nu ska jag gå och dunka huvudet i väggen fjorton gånger för att jag är så dum och testar något sånt här lagom till påsk och allting.

Kunde jag inte bara ha målat på mig lite ögonskugga?

Några timmar senare:
Nu är tänderna inte lika flammiga längre… Puh! Konstigt, men det verkar som att det har ”lagt sig lite”? Tur. Tack. Puh!
Kanske jag ska testa med en omgång remsor till och se om det jämnar till sig ytterligare?
Nä! Det ska jag inte. Så dum är inte ens jag!
Och läppstiftet… Ja, det är stort. Så Lykke, ja, jag tror att jag fick en full size från Body Shop. 🙂

5 thoughts on “Glossybox #12 – Mars månad

  1. Men nej 😦 Fy bubblan! Vad är det för skit? Jag är också skeptisk, men tänker mest att det inte fungerar alls. Inte att man ska bli flammig 😦 Står det något om det? Alltså att det kan bli så? Vill ju maila företaget o fråga vad de håller på med. Eller Plus på svt.

    I övrigt roligt med boxen. Nail repair har jag använt till och från i, hmm, säkert 15 år. Hoppas du gillar!

    Kram!

  2. Men vad läskigt med tandblekningen! Om jag i framtiden får gula tänder och otrivs med det går jag till tandläkaren i stället för att mixtra med grejer hemma! Hoppas flammigheten går över. Vad händer om du typ borstar tänderna? Går det bort då?
    Annars verkar ju det där med Glossybox aslyxigt. Jag har haft den rengöringsmoussen från Bodyshop, mycket bra grej! Den innehåller dessutom mest naturliga ingredienser och inte så mycket kemikalier så det är bra. Den flaskan man köper i butik är större än flaskan du fått (annars är det världens största läppstift)!

  3. Å, vad kul med Glossy Box! Tycker att det verkar vara bättre grejor nu än när jag var med – så det blir nog en prenumeration igen. 🙂

    Tilde gillade verkligen sin läppblush – det var tydligen rätt färg för henne – ganska ljus och vårig.

    Tandblekningsremsorna ja … Får se om vi vågar oss på dom!

    GLAD PÅSK Susanne, din buse!

  4. Hej, vad roligt att du recenserar glossybox! Jag har varit nyfiken på dem, men jag är så skeptisk till det här med färger. Jag har jätteljus hy så nästan alla färger blir fel.. :/ Är det ofta ”färgade” saker med i boxarna?

    Läppstiftet på bilden verkar vara rätt i färgen, så om du inte vill ha det kan jag ta det 😉

Kommentera

