Lördagsfrid

Jag vet att jag har sagt detta förut, men när det har varit full fart ett tag kan det nästan bli lite väl lugnt när det väl blir lugnt. Det blir som att trycka på en knapp. Plopp, slut! Idag var en sån dag. Inga planer. Inga måsten. Inget bestämt.

Så jag funderade en stund i morse på vad jag ville göra med den här dagen och kom på att min högsta önskan nog inte var att putsa fönster, men det var i alla fall vad jag gjorde. Och när jag väl gjorde det blev det både bra och meditativt.

Jag hittade till exempel ett rätt så dött olivträd. Det pallade inte en vinter hemma hos oss. En vinter i ett fönster som alltid är öppet på nätterna. Det klarade inte trädet. Jag förlåter det.

Jag har även flyttat om lite bland blommor och sånt och tagit bort flera ljusstakar (in i skåpet med dem och de får komma ut när det mörknar igen) och lite sånt. Skönt. Min påskblomma fick byta bord.

Den får behålla sin fjäder. Den är så fin.

En annan sorts fjäder, en i hatten, får min man för den otroligt goda moussaka som han hade lagat igår när jag kom hem från jobbet. En extra fjäder för den stora formen som gjorde att det räckte även till matlådor.

I övrigt har jag inte så mycket att säga. Jag fixar och fnular och lyssnar på Justin Timberlakes Mirrors så ofta att det är patetiskt. Men bra.

Och så en kul grej. Nu har jag och några bra typer bokat ett bord för loppis. Jag ska äntligen sälja saker på en riktig loppis. Det ska bli otroligt kul och spännande och jag har redan bestämt några grejer som ska få åka med. Hoppas att jag har färre saker med mig hem än när jag kommer dit bara. Tänk om jag börjar köpa grejer av grannarna? Måste be någon stoppa mig i så fall.

Mysig lördag på er.

6 thoughts on “Lördagsfrid

    • Jag har otur när jag kommenterar.

      Jo jag skulle säga kul med loppis. Det skulle hag också vilja. Men jag tänkte börja med Blocket. Allt från matbord till kläder. Kanske kan jag bli av med något. Resten skänker jag.

      • Ååå det går inte bra nu. Jag var inte klar.

        Men jg avslutar ändå med att skriva trevlig fortsättning på helgen! Kram!

  1. Precis sådär såg mitt olivträd ut när vintern var slut och solen börjat lysa över oss igen. Och den har stått köldskyddat (med stängt fönster i söderläge) och fått vatten lite lagom (tycker jag och alla andra växter i fönstret). Så tråkigt! Den skulle ju pryda verandan i sommar. :-/

    Men skam den som ger sig! Blomsterbutiken har ju fler exemplar till salu! 🙂

Kommentera

