Happy Friday!

Först hade jag tänkt att skriva om allt jag ska göra ikväll. Jag är ensam hemma och hade planer för kvällen. Men eftersom jag ställde in alla dem och istället kommer att ligga i soffan och typ sova och kolla på Let’s dance, så visar jag lite bilder från veckan istället.

Och vi sänker ribban nu va.

Man kommer inte att göra en fotobok av dessa bilder efter min död. Så kan man väl säga. Men man kan också säga i förebyggande syfte att det inte heller var syftet.

Men i alla fall.

Såhär va…

Jag har lagat omelett i veckan. Min nya paradrätt. Man kan fylla dem med så mycket gott att hälften vore nog. I veckans variant: spenat, mozzarella och sån där god skinka som jag inte vet vad den heter. Jo, jag vet… men jag kommer inte ihåg just nu.

Jag har överraskat min man med en Man Box. Han blev jätteglad och lådan är minst sagt en succé. Han kunde knappt låta mig fota grejerna. Jag skulle tydligen inte röra dem fick jag veta. Bra betyg tycker jag att det verkar som.

Jag tänker inte skriva om grejerna eftersom jag knappt fick röra dem, än mindre testa dem. Men det är ett cerat, ett hårvax, en flaska tvål/schampo, en tandkräm och en ansiktskräm.

När jag blev ensam hemma ikväll snabbade jag mig att förbereda maten inför i morgon då vi får gäster och ska på utflykt och har rätt tight schema. Så då är det bra att ha mat redo som ett kort i rockärmen.

En del av kastrullerna har inte med formarna att göra. Eller det är inte kastrullen på bilden som har lagat formen. Eller hur man nu säger.

När jag hade skyndat mig färdigt med förberedelserna åkte mysbrallorna på, sminket av och tandborsten in i munnen. Jag älskar nämligen att borsta tänderna tidigt för att sen kunna gå omkring och tänka att jag är helt klar och att jag kan gå och lägga mig när jag vill. ”Kom inte och snacka med mig liksom, jag är så jädra beredd”. Ungefär så.

Men sen när jag gjort det fick jag rusånga, gick förbi min sminkburk och tänkte ”Jösses, jag är nog inte frisk, här måste sorteras och struktureras”. Tänkte att det som är oanvänt/oöppnat kanske kan säljas på loppisen som jag ska vara med på om en halv evighet. Eller om det är om en månad.

Kan man sälja smink på en loppis?

När jag tröttnat på att sova i soffan och kolla på Let’s dance så ska jag kolla lite i min nya bok. Den fick jag för en tjuga eller nått när jag beställde en annan bok på nätet. Som en bonus. En bra bonus tycker jag.

Fast inte lika bra som att redan ha borstat tänderna.

3 thoughts on “Happy Friday!

  1. Jag gillar iden med att borsta tänderna tidigt, har aldrig tänkt på det men känner att jag måste prova det någon kväll.
    Och ja, man kan sälja allt på loppis, eller åtmistone försöka. Det värsta som kan hända är ju att du får bära hem det igen. Och det är ju inte så farligt.

  2. Vilken härlig fredag, jag drömmer om att få vara ensam en kväll.

    Roligt med en box till mannen!

    Är det oöppnat o oanvänt är det klart du kan sälja det på loppis! Jag tror at allt går att sälja till rätt pris 🙂

    Kram!

    • Ofta när jag borstar tänderna tidigt så får jag ryck och kommer på tusen saker jag bara måste göra innan jag lägger mig. Väldigt effektivt 😉

Kommentera

