Jordbruk

Jag har vårbrukat i dag i ett jordbruk. Ja, inte något sånt där stort med massor av traktorer och riktiga bönder och sånt. Men ett litet jordbruk. Det har jag fixat med i dag. Jag har planterat träd.

Joråsatte.

Fast i ganska liten skala.

Eller ja, i skitliten skala kan man säga.

Men ändå, en liten plantering. Vi får se hur detta går. Börjar det växa i det där lilla trädgårdslandet får jag spatt av lycka.

130414-04 130414-05

Medan det växer så det knakar i det lilla landet tänker jag och min man dricka kaffe och äta nybakade frallor. Så kan man också ha det. Och göra.

3 thoughts on “Jordbruk

  1. Men vad spännande! Jag vill ju veta vad du brukar där inne, fint jordbruk är det i alla fall.

    Nybakade frallor. Det godaste som finns om du frågar mig.

  2. Vad läckert det ser ut, som en jordbruksbakelse… sån skulle jag också vilja göra. Men rent praktiskt, hur är det tänkt att fungera? Är det hål i kupan eller längs med kanten för hur kommer det syre in till ”jordbruket” ?

Kommentera

