Ett kärt återseende

Vårt olivträd fick i mitten av oktober åka iväg på läger. På vinterförvaringsläger. Jag uttryckte mig kanske inte så trevligt när jag lämnade ifrån mig trädet. Jag sa ”Om det dör så gör det ingenting!”. Så brukar man inte säga när man tar farväl vid läger. Men så sa jag.

Såhär såg det ut när vi tog farväl…

Igår hämtade vi hem det. Det har mått väldigt fint men för någon vecka sen fick jag ett sms om att trädet började se lite visset ut. Jag tror verkligen inte att trädet haft hemlängtan för det har det bättre på lägret än hemma, men kanske är det bara lite vårtrötthet?

Jag ska ge det all min kärlek så får vi se om det är bra eller dåligt.

Nu ska jag piffa mig. För först vankas det födelsedagskalas på dagen och sen grillfest på kvällen. De vi ska på grillfest hos är de som har hållt läger för vårt träd i vinter. Gissa vad de ska få av oss i present som tack för hjälpen. 🙂

One thought on “Ett kärt återseende

  1. Det ser fint ut! Det behöver nog bara få lite vårluft och sol!

    Vad blev det i present? Olivolja?

    Kram!

Kommentera

