Sköna maj välkommen

Hej alla glada.

Hur har ni det?

Här är livet långsamt och fint idag. Ulf Lundell sjunger för oss, solen skiner och magarna är mätta efter lunchen som bestod av rester från igår.

Vi hade kära vänner här på besök igår. Det bästa man kan ha. Vi övar på att sänka ribban när vi får gäster och slängde igår ihop en hel middag på mindre än en timme och hann sätta oss ner en stund innan gästerna kom. Trots att jag jobbade till halv fem. Maten blev god, gästerna var glada och det blev en superhärlig kväll. Även fast vi inte förberett i dagarna sju. Så kan det vara. Den tidsmässiga längden på förberedelserna står inte i proportion till rolighetsgraden eller hur lyckad kvällen blir. Det lärde jag mig igår och det ska jag tänka på i framtiden.

Till fördrinken bjöd vi på en favorit. Gurkbitar med pepparrotsost och rökt lax. Smidigt att göra och väldigt gott. Smart också att man kan äta dem med fingrarna. Gurkan kladdar ju inte nämnvärt.

Fina presenter fick vi av gästerna också. Hemmagjorda saker. Sanslöst härligt.

Älskar lapparna! Särskilt den på paprikan.

3 thoughts on “Sköna maj välkommen

  1. Såna där gurkor vill ag prova, fadt ag gillar ju inte sån lax…..kan man mula dit skinka 😜😝😄 ?

    Bra med presenter som säger vad det ”troligen” är.

  2. Så klokt! Jag måste lära mig det där. Jag skulle vilja testa att bjuda hem någon och köpa hämtmat dessutom. För att få bevis på att det ju går. Att det kan bli trevligt ändå!

    Gurkorna ser smarriga ut och vilka fina presenter!

    Kram!

Kommentera

