En rak höger vs en present

Jag erkänner en sak. Att ibland får jag lust att dra till någon.

Jag har inte slagit någon sen sent 70-tal då jag förmodligen drog till syrran ett par gånger, men inte sen dess. Jag slåss så sällan att man nästan kan säga att jag inte gör det alls. Inte oftare än vart 35-år i alla fall.

Men ibland känner jag för det. Som idag. Något slags ilska ligger och pyr under skinnet och en del människor förstår jag mig inte på bara. Så kan det vara. Då kan jag tänka att en smocka skulle kunna komma väl till pass.

Från känslan till handling är det väldigt långt.

Ingen behöver vara rädd.

Men istället för att vara så himla arg försöker jag tänka att jag borde ge mig själv en present som uppmuntran. Slå inte någon, köp något fint till dig själv istället.

Jag är sugen på en flaska med glittrig brun olja.

Någon som provat detta?

Eller har du lust att dra till någon ibland?

3 thoughts on “En rak höger vs en present

  1. Har inte provat glitteroljan men har svårt att tro att den kan vara annat än underbar. Känner för att dra till folk lite titt som tätt faktiskt, nöjer mig dock oftast med att ge mig på något mer materiellt som finns i närheten, kasta något i golvet (och fan om det inte går sönder), bryta sönder något i småbitar eller bara kasta något så långt det går, det brukar hjälpa rätt bra.

  2. Alldeles för ofta. Försöker rikta om min energi och göra något bra av den. Men ibland tänker jag att jag skulle ha en såndär box-säck i taket. Jag vill ju absolut inte slå någon men det vore skönt att slå av sig lite ibland.

  3. Visst känns det så ibland. Försöker du trycka bort den dumma känslan, tänka på nått värre och lugna ner mig lite. För det mesta vill jag ändå tro att jag är en glad och snäll person som inte ens tänker sådana tankar. 🙂

    Sedan skulle jag vilja berätta om en sak, fast jag vet inte om jag borde skriva det här (ta bort min kommentar om det blir fel). Men du som är så kreativ person kanske kan tycka att mitt skolprojekt är lite roligt. Det är lite tokigt sådär.
    Jag har gjort en klotterbok där man kan gå loss på stadens miljöer, fast lite i smyg.
    Man kan läsa mer här på hemsidan som jag gjort: http://klotterboken.wordpress.com/

    Den passar till den som vill kicka igång kreativiteten, eller bara leka lite. Eller varför inte som en personlig gåva till någon man tycker om, eller en unik studentpresent.

    Jag har i alla fall kommit på att det är kul att klottra.:)

    hälsningar
    Marie

Kommentera

