Ett larvigt inlägg

Och så tog sig stress och för mycket arbete till en ny nivå.

Magkatarr.

Jag vet inte något jag gjort annorlunda på sista tiden som kan ha gett mig detta. Förutom att jag stressat mer än vanligt på jobbet. Så tack liksom.

Jag hade magkatarr när jag var yngre. Ibland sådär. Lite svid i övre delen av magen och lite illamående och lite svårt att äta. Ungefär så. Men nu, nu snackar vi KRAMP! Riktiga attacker! Så igår fick det bli Losec och det hjälpte ju, men bra är jag absolut inte.

Igår satt jag i soffan (ligga ner var det inte tal om) och åt lite keso och kyckling på hela dagen. Idag har jag gått omkring och fixat lite. I omgångar.

Ja, jag säger då det. Mycket ska man vara med om.

Men! Inget ont (väldigt ont!) som inte har något gott med sig. Jag har en dag hemma idag med mysbrallor och långsamt tempo. Det är inte fel. Så jag sa till min man i morse att idag ska jag göra som jag själv vill. De vill säga inte klä på mig på riktigt alls och inte fixa håret eller nått. Ljuvligt mitt i eländet.

Och så har jag gjort mig en larv. För att jag velat det länge.

Mönstret kommer från den här fina boken. Ser ni den lilla blåmesen? Den skulle jag gärna göra. Men det blir inte idag.

Och så ett kul tips: Kolla in den här härliga boken! Otroligt rolig och smart idé!

4 thoughts on “Ett larvigt inlägg

  1. Ååhh vilken söt. Jag önskar verkligen att jag kunde virka, eller sticka, eller sy, men det kan jag inte. Kanske mest för att jag inte tycker det är så roligt. Fast jag önskar att jag tyckte det.

  2. Och givetvis krya på magen. Sån magvärk är banne mig den värsta. Jag har också haft så innan men nu är det jättelänge sen. Ta i trä…

    Ta hand om magen och ät tomat.

  3. Aj, aj:( Fy attans vad jobbigt med magkatarr!! Jag vet precis hur det känns, har haft det i omgångar men nu var det; peppar, peppar länge sedan. Hoppas att dina Losec hjälper snabbt!
    Kram

Kommentera

