Glossybox #14 – Extra låda

Det kom ett erbjudande från Glossybox om att man kunde köpa en morsdagslåda och ge till sin mamma i present.

Japp. Jag beställde.

Men jag kommer inte att ge min låda till min mamma för hon ska få något annat. Så jag behöll lådan själv.

Sån är jag.

Men ingen får ju gå utan. Och lådan passar mig bättre än mamsen. Så ingen förlorar – alla vinner!

Voluminzing Mascara från Bellápierre Cosmetics.
Jag använder inte mascara som inte är vattenfast. Så denna kan jag inte säga något om. Någon som vill ha den? Säg bara till! Värde 199 kr står det. Säkert värt det om man som jag inte är vattenfast-nörd. (Bortlovad! Nu har jag gett bort den!)

Makeup Sponges-Flower från Emite Makeup.
Superhärliga makeupsvampar. Sitter ihop som en blomma och när man behöver en bryter man av ett löv. Finurligt att köpa flera på en gång. 100 kr för en blomma (6 st) står det. Ja, det är det nog värt kanske.

Effect Lip Gloss från Être Belle.
Superhärligt! Jag föll pladask! 149 kr för detta. Lätt värt. Men det finns så många bra på marknaden att jag knappast kommer att köpa ett likadant som jag just fått. Men det är superhärligt som sagt!

Eye Inspire Mono Eyeshadow från Mememe Cosmetics.
En fin och kul ögonskugga som jag blev glad över. Den är ljust beige och jag kommer absolut att använda den. Det står att den kostar 59:- och det är ju ett väldigt bra pris. Kommer att hålla utkik efter det här märket. Jag har inte hört talas om det förut.

Healing Oil Treatment från Macadamia Natural Oil.
Jag kanske är den enda i världen som inte förstått det stora med dessa Macadamia-oljor. Jag har ju fått såna förut men gett bort. Nu ska jag använda detta. Ta mig tusan. Här hade visst Glossybox skrivit fel pris på lappen har de mailat om. Så jag vet inte riktigt vad denna kostade. Jag lämnar det osagt.

Recovery Balm från Monu Professional Skincare.
Jag fick ju en ansiktskräm från Jabu’she för ett tag sen och den har nu tagit slut. Det var verkligen en favorit. Jag höll tummarna för att det skulle ligga en ny ansiktskräm i den här Glossylådan och det gjorde det. Den här doftar inte lika gott som min förra favorit, men den är ändå helt ljuvlig. Tummen upp liksom! 199 kr kostar visst en tub på 50 ml. Jag fick en full size och är supernöjd.

Och nu kanske man kan tycka att jag sabbar för alla som kommer att få en sån här låda i present och då redan känner till innehållet. Ja, så kan det ju vara. Men om man säger såhär: Jag är verkligen inte först med att öppna locket och fota och vräka ut på nätet. Och för er som jag sabbat: Förlåt.

2 thoughts on “Glossybox #14 – Extra låda

  1. Du är så bra! Så klokt att köpa till sig själv!

    Har ingen annan tingat mascaran är det klart jag gärna testar. Jag är tvärtom och använder aldrig vattenfast.

    Och är man rädd för att få reda på saker o få saker avslöjade så kan jag avslöja att det häringa internetet är farligt!

    Kramar!

  2. Makeup-svamparna är nog för övrigt en såndär sak som jag aldrig skulle använda. Jag skulle liksom vilja ha den som blomma 🙂
    Kram igen!

Kommentera

