Glossybox #15 – Maj månad

Oj då. Är detta min 15:e Glossybox? Det var inte dåligt. Och det var inte innehållet heller.

Utom en sak. Som var väldigt dålig. Det får ni veta om ni läser vidare.

Ett nytt hårvårdssystem (!) från WEN. Sweet Almond Mint Cleansing Conditioner. Detta har jag inte testat men jag är väldigt nyfiken. Det ska tydligen ersätta schampo, balsam och inpackning och alltihop. Jag är tveksam till om det hjälper mig med annat än schamponeringen, men jag ska inte vara tvär. Detta kan vara en aha-upplevelse. Vi får se. Här kan man läsa mer. 299 kr för 480 ml. Ingen aning om ifall det är dyrt eller värt. Kul att testa ska det bli i alla fall.
Uppdatering dagen efter: Detta var fantastiskt! Helt otroligt härligt att tvätta håret med och håret blev helt ljuvligt! Lätt att göra ordning efteråt. Heja! Fem poäng!

Dr. Bronner’s Magic Soaps. Detta har jag sett mycket om på nätet. Men flaskan ser alldeles för mycket ut som TV-shop för mig. Och tvålen doftar lavendel vilket jag inte tycker så värst mycket om. MEN! Jag har tvättat mig med tvålen och den är ljuvlig. Nog känns det att det är olja i den allt! Jag skulle kunna tänka mig citrus-varianten. Och den är säkert värd sitt pris. 99 kr för 236 ml. Kommer nog att köpa! (Men de borde göra snyggare etiketter. Tycker ni inte det?)

Elizabeth Arden. Ceramide Capsules Daily Youth Restoring Serum. Bara namnet på grejen får en ju att tappa hakan. Wow liksom. Jag minns när jag var liten och såg reklam för såna här små pluppar. Jag var övertygad om att det fanns lycka och framgång i de där och att de kostade en miljard styck. De kändes ouppnåeliga. Kanske överdrev jag en smula i mina drömmar men 60 st kostar 990 kr står det så jag hade inte helt fel. Men om de innehåller allt det där jag drömde om återstår att se. De ska testas i helgen. Förväntningarna är höga.

Color Club Age Of Aquarius Nailpolish. Kul nagellack i en färg jag aldrig hade valt själv. Men jag ska absolut testa det. Jag och nagellack är en väldigt bra kombo nämligen. 69 kr för 15 ml. Superbra pris. Heja! Hoppas att det sitter bra också. Vi får se.

Akademikliniken Pure Antioxidant Crème En hudkräm som kommer från en ett ställe som jag tycker att jag känner igen från TV? Har det gått en serie om operationer på den kliniken? Nåja, hur eller hur så älskar jag den här ansiktskrämen. Doften lämnar lite kvar att önska (jag är ofta missnöjd med dofterna… det känner jag) men den är otroligt bra och välgörande. 795 kr för 50 ml. Nej, jag kommer inte att köpa, men jag kommer att vårda min burk väl.

En av de bästa lådorna någonsin! Jag älskar den fantastiska tvålen, Arden-kapslarna, nagellacket och ansiktskrämen.

MEN! Ett stort minus. Burken med Femme Natural Boost som man fick som en extra gåva i lådan, gick ut i datumet i april. Anar lite ugglor i mossen eftersom jag fick en sån burk för ett år sen. Har de kommit på nu att de måste göra sig av med dem som blev över? Nåja, dåligt i alla fall. Bättre att låta bli att stoppa ner bonusgrejer än att skicka ut sånt som är gammalt. Inte för att jag tror att det är farligt att dricka innehållet, men ändå.

3 thoughts on “Glossybox #15 – Maj månad

  1. Men nej, gammalt innehåll går ju inte att skicka med. Där borde ni nästan få en ersättning o avdrag på nästa bo eller nåt. Pinsamt!

    Annars såg det fint ut. Nagellacket ser fantastiskt ut! Perfekt måla på tårna sommarfärg om du frågar mig. Hoppas du blir nöjd med allt du testar!

    Utseendet på produkter är viktigt o ja roligare etikett har jag sett 😉

    Kram!

  2. Jag blir mer och mer sugen att köpa en Glossybox jag med MEN förbinder man sig något?
    Det verkar vara riktigt fina grejer…
    Kram!

  3. Jag mailade Glossybox angående den gamla läskeburken. De sa att burkarna blivit felmärkta så det gick bra att dricka den. Men om man ändå kände att det var olustigt med gammalt datum trots allt skulle man maila företaget som skickat ut läsken och få en ny…

    Eeeh, här betalar jag för en leverans av skönhetsprodukter och så ska JAG maila företaget. Det ska väl inte vara min grej kan jag tycka.
    Nä, det blev ett stort minus från mig!

Kommentera

