Rapport från ensamheten

Medan solen står som spön i backen sitter jag inne (med öppen altandörr) och tänker att en stund för mig själv är precis vad jag vill ha nu. Så därför, nu sitter jag här. Fick ett ryck och tog ut lite komp med omedelbar verkan. Kände att det var nog.

Det är något bra som har börjat nu. En långhelg. Den kommer att innehålla massa kul och den här helgen har jag sett fram emot. Nationaldagsfirande som ännu inte fått några djupa spår eller rutiner i vårt liv. Det blir lite som det blir och i år blir det extra bra med grillning och tårta ihop med såna man gillar.

Helgen som kommer efter, då det är lördag och helg på riktigt, innehåller något på tu man hand. Det behöver vi. Vi behöver vila och umgås. Så det ska vi göra.

Mer om det sen.

Vi spontanköpte ett superstort parasoll i helgen som var. Det satt vi under till sent på lördagkvällen. ”Vi går in snart, men inte ännu…” sa vi i flera timmar och kom på att något vidare att gå in till hade vi ju inte. Vi hade allt vi behövde under vårt parasoll. Vi satt där tills vi fick objudna gäster. Myggorna. Och dem hade vi inget att skrämma iväg med så då gick vi in.

Kom ihåg: Köp myggljus. Gärna en hel pall.

I övrigt behöver jag vila. Den här våren har varit hemsk. Faktiskt. Och den har också gett mig nya sovvanor som inte riktigt matchar mig. Jag somnar skitsent och vaknar lika skittidigt. I natt har jag nog lyckats sova 3 timmar. Rekord för veckan.

Men vad gör det. I morgon är det grillning och i helgen blir det najs och snart är det en ny kul helg och efter det midsommar. Och sen mina vänner: Semester!

One thought on “Rapport från ensamheten

  1. Du skriver alltid bäst! ”solen står som spön i backen”, den tänker jag använda!

    Det är så saker som är så trevliga som att bli sittande under ett parasoll och känna att man inte måste gå in! Så skönt! Myggorna skulle vi verkligen kunna vara utan. Har du hittat myggljus som faktiskt hjälper och inte bara är mysiga, så får du gärna tipsa om det.

    Jag hoppas verkligen du haft en hittills bra långhelg o att ni får det toppen iväg! Att du får vila o hämta ny kraft! ❤

    Många kramar

Kommentera

