En ovanlig tradition

I helgen fick vi ett infall och gav oss iväg på utflykt. Det var inte så spontant som jag vill få det att låta som, men väldigt spontant för att vara oss.

Vi åkte till Hooks Herrgård över helgen. Vi fick nämligen nys om att man just denna helg kunde bo där för halva priset. Och såna erbjudanden kan jag inte motstå. I alla fall inte när man som jag tycker att detta är det bästa stället på jorden. Ungefär.

Vi har mest varit där på vintern förut, men även på sommaren någon gång för länge sen när vi firade något viktigt. Vad det nu var.

Vi började med att packa upp väskan och sen tog vi en liten promenad i trädgården runt gården. Ljuvligt ställe och strålande väder.

 

Den här gången bodde vi i huvudbyggnaden. Vårt fönster ser man näst längst till vänster. Först är det ett på vid gavel och sen kommer vårt fönster. Där bodde vi så fint så.

Vi gick förbi vårt bästa rum där vi brukar bo till jul. Där finns en balkong som vi inte brukar vara ute på mer än en minut eller så.

 

Vi fortsatte gå och spanade lite på poolen. Där låg folk och solade och simmade och höll på. Superhärligt, men de fick vara ifred. Vi var inte så badsugna.

Det finns en sjö också, men den får ni se sen…

Vi gick upp på rummet och skålade. Mest för oss själva men även för några andra som slagit på stort den här dagen.

I den här helgen ingick en trerätters middag som var helt otroligt god. Det var gravad hälleflundra, kalvfärsfylld kalvfilé och till efterrätt citronparfait med hallonsorbet, maränger och lite lakritssås. Efterrätten slog de flesta rätter jag ätit i hela mitt liv. Ska se till och visa en bild på den sen, men den har jag i mobilen…

Efter middagen tog vi en prommis igen. Och då fick jag se något så rosa så… ja… jag har aldrig någonsin sett en så rosa himmel förut. Detta utspelade sig utanför restaurangen men först efter att vi ätit klart. Och det var över på en väldigt kort stund. Vilken tur att jag hann fota!!!

Och vad ni än tror, jag har inte trixat med färgen på bilderna. Detta är ”rakt av” från verkligheten.

 

En fantastisk vistelse på ett ställe som jag tycker så otroligt mycket om.

Uppdaterat! Efterrätten! Kolla!

20130610-204225.jpg

2 thoughts on “En ovanlig tradition

  1. Åååå, jag har väl sagt det minst lika många gånger som ni varit där… Jag måste åka dit!

    Sjön, jag svimmar! ❤

Kommentera

