Matklubben igen

Ja, ni vet ju. Vi är med i en matklubb. Jag blir avundsjuk på mig själv när jag tänker på det, men så är det. Och igår var det träff igen. Så himlans trevligt så hälften vore nog.

Vi åkte en bit och kom fram. Ja, till Borensberg. För där bor några av medlemmarna. Fint som snus.

Jag hade varit ute och motionerat på morgonen och när vi kom fram till matklubbspartyt var jag hungrig som en varg. Då passade detta bordet mig utmärkt. Jag åt upp halva välkomstbordet och konstaterade ännu en gång att chips är min favoritgrönsak. Så jädra gott. Tur också att det är så nyttigt.

Till förrätt fick vi snittar som var så goda att man ville slå volter (fast man inte ens behärskar konsten!)…

… och till varmrätt var det typ smörgåsbord med sillarövar*, skinkor, kycklingspett, snittarna som blev kvar från förrätten, och massor med annat gott. Typiskt perfekt middag.

Tyvärr lyckades jag inte få någon bra bild på efterrätten (var för ivrig och ville bara äta upp den antagligen) men det var tre sorters chokladmousse och bär. Ögonen går runt i skallen på mig när jag tänker på hur gott det var.

Vi hann med en promenad längs fina Göta Kanal också. Och där fotade jag mer blommor än vatten om man säger så.

Vad kan jag mer berätta? Jo, att vi fick fiska fiskdamm och i den vann jag mitt favorittablettasksgodis.

Och att resan hem gick bra och att jag längtar tills det blir en varm sommarkväll och jag orkar/kan/hinner/tar tag i att sätta upp ljusslingan på riktigt. Sådär kan den ju inte hänga. Det är ju ovärdigt för sjutton.

Här kan man läsa om hur det var förra gången matklubben var i Borensberg.

*Sillarövar ja… Där smög det sig in ett internskämt utan att jag tänkte på det. Förlåt. Jag menar sill-röv, alltså sill-rumpa fast på låtsasskånska (eller säger man så på riktig skånska? Det gör man inte va?). Alltså sill. Så går det när man skriver vad man tänker. Då behövs en parlör. Ha ha.

2 thoughts on “Matklubben igen

  1. Det låter perfekt! Jag vill också ha matklubb, mste försöka fixa någon mer medlem än mig själv, blir nog tråkigt annars. Ja mannen kan jag nog få med mig, men någon mer.

    Men du, känner mig lite dum, men det finns ju inga dumma frågor säger dom som vet. Vad är sillarövar?

    Kram!

  2. Haha! Okej, aldrig hört, men jag bor ju inte i Skåne, så jag ska inte säga för mycket 😉

    Fast vi har ju många konstiga ord vi också 🙂

    Kram!

Kommentera

