Men hörrni, allvarligt!

Jösses. Det har ju varit midsommar och allting och jag har inte berättat vad jag har gjort och var jag har varit.

Extra, extra, read all about it liksom!

Jo, vi for iväg tidigt på midsommarafton och styrde kosan och näsan norröver. Hamnade hos kära vänsläktingar (ett slags blandning av vänner och släktingar) (som att ni inte fattade det liksom) (ni är ju smarta för sjutton!).

Midsommarfirandet drog igång direkt. Och vi startade med att jag fick paket. Vilket jag tycker är en ypperligt bra inledning på ett flera dagars långt firande.

 

Jag fick flera paket men de är inte med på bilden. Jag vill ju inte verka girig och mallig heller. (Jo, det vill jag egentligen men jag fotade inte de andra paketen. Så det är därför.).

Sen fortsatte dagen i firandets tecken. Vi firade att vi nu går mot mörkare tider och att vi lämnat halva sommaren bakom oss. Ja, för det är ju precis vad det handlar om. Men det vet ju ni också. Men man pratar inte gärna om det.

 

Vi åt inte bara utan vi idrottade en hel del. Vi lekte faktiskt golfrunda. Jag fick slå mina första riktiga golfslag och jag måste säga att det var kul. Jag har bara spelat minigolf innan och det är ju inte riktigt samma sak. Kanske blir detta ett nytt intresse. Det återstår att se.

Men vi svalkade oss också en del…

… och åt en tårta som var typ den finaste tårtan jag sett i hela mitt liv.

 

Känner ni igen fatet förresten?

 

Det var en fantastisk midsommarafton! Tack alla som var med och ni fina som lät oss vara hos er!

 

Kommentera

