Ny paradrätt

Igår gjorde jag ceasarsallad till lunch. Jag lyckades med dressingen och allting.

Jag glömde bara rödlök. Vilket jag kom på när jag ätit klart. Och det retar mig än.

Rödlök is the shit.

Det finns massor med recept på nätet om hur man gör ceasardressing. Men jag gillar ju inte att hålla mig till recept så jag gör min på en höft. Jag vispar två äggulor, har i några hackade sardeller, i med lite dijonsenap, salt och peppar, lite vitlök… och så vispar jag i cirka en deciliter olja. Ner med lite citron… Ja… sen är man hemma.

Vinäger kan man ha i… om man vill. Men man bestämmer ju själv.

One thought on “Ny paradrätt

  1. Jag har aldrig gjort dressingen. Bara köpt inte så goda på flaska. Dumt förstår jag nu. Tack!

Kommentera

