Sill liksom

Ni vet ju att jag gillar Hooks Herrgård. Men det är inte det enda jag gillar i livet utan jag är även väldigt förtjust i sill. Till exempel. Och kan man kombinera två bra saker så blir det ju ännu bättre. Och på Hooks Herrgård har de alltid en sill som de kallar Hokasill. Och den mina vänner har det bjudit på receptet till på sin hemsida.

Jag var ju förstås tvungen att testa.

Och jädrar vad gott.

 

Och igår när vi var på grillfest hos goda vänner gav jag bort en burk med sill. Och de tyckte jättemycket om den. Och det fattar man ju. Den är ju sjusärdeles skitgod.

Hokasill

250g inlagd sill
100g majonnäs
50g filmjölk (eller gräddfil)
50g fint tärnat äpple
50g strimlad ättikgurka

Sila av spadet från sillen och plocka bort eventuella rester från sill lagen så som pepparkorn, lagerblad och lök.

Blanda majonnäsen och filmjölken i en bunke. Skala och tärna äpple, strimla ättikgurkan och blanda ned i bunken.
Tillsätt den silade sillen med övriga ingredienser, blanda försiktigt.

Låt stå i kylen över natten så sillen suger åt sig av smakerna.

Receptet kommer här ifrån.

 

2 thoughts on “Sill liksom

  1. Sen är det viktigt att tvätta händer efteråt så man inte går omkring och luktar om sina små tassar

Kommentera

