Skolstart 2013

Vi sa just det, min man och jag… att såhär lata har vi aldrig någonsin varit på vår semester förut. Ever. Idag t ex…  vad har vi gjort? Gått upp. Punkt. Vi gick upp, åt frukost, kollade på Öppet Arkiv (SVT), latade oss, åt lunch… och ja… här är vi nu. 16.15. Det är som att det vore morgon. Vi har inte kommit längre.

Det är så varmt så att jag känner att min hjärna är lite avslagen. Mer än vanligt alltså. Den går segt och inte på alla cylindrar. Men det gör inget. Annat blir det på måndag. Då ska jag jobba igen och då vill det väl till att man kopplar på hjärnkontoret. Eller inte. Mitt mål för hösten är ju att inte lägga så mycket energi på jobbet som jag har gjort i vår. Mest för att jag övertrasserade kontot. Gjorde av med mer energi än jag hade. Och det är väl därför som den här semmen fick bli såhär. Så slow att man kan undra om det har stannat upp helt.

Men tiden går i alla fall. Den stannar minsann inte upp. Och det är väl både bra och dåligt på samma gång misstänker jag.

Jag ser måndagen som en nystart. Som att börja en ny termin. Som att jag minsann ska tänka på de fel jag begick i våras och rätta till dem nu. Göra om och göra rätt. Klä in böckerna i fint nytt papper och köpa ny väska. Lite nervös över att träffa kompisarna igen efter sommaren eftersom man förändrats lite över sommaren. Blivit längre. Och mer solbränd.

Lite regn hade jag önskat idag. En dag inne med sval luft och regn utanför. Det fick jag inte. Men jag kan låtsas att det regnar. Eller som om det regnar kanske.

Apan torkade naglarna åt mig igår när jag skulle på den årliga sommargrillfesten.
Han är fin den där apan. En apa som liknar dig. Och mig.

2 thoughts on “Skolstart 2013

  1. Det låter som en utmärkt semesterdag! Just att bara vara, ingen stress alls. Skönt med sådana dagar också!

    Hoppas du känner dig så utvilad du kan o att du är laddad för terminsstarten!

    Kramar!

    • Apan förresten, älskar apan. Trots att vi inte träffats. Känner avund o vill ha en likadan. Och tid att måla naglarna. Fast om jag hade apan skulle det hinna torka. Tur jag har dina snygga naglar att titta på istället 🙂

Kommentera

