Tredje macarons-försöket

Jag gillar ju macarons. Tycker att det är den snyggaste kakan som finns. Ungefär. Och tänker att det är mer som ett smycke än något man äter. Sen att man kan äta dem gör ju inte saken sämre. Och att de dessutom är godare än de flesta andra smycken jag känner till blir ju bara som ett extra grädde på moset.

Om man så säger.

Idag fick jag för mig att prova en macarons-mix från Kungsörnen. Tidigare har jag ju testat att göra helt egna, från grunden och att baka med ICAs mix.

Jag tycker att dessa mixer funkar hur bra som helst. Det finns ingen anledning att göra allting själv tycker jag. Det som är lite trist med mixerna är ju att smakerna är bestämda. Det borde finnas en neutral variant. Som man själv kan sätta smak på (Läs: Proppa full med lakritspulver).

Tyvärr blev dagens version väldigt platta. Jag tror att det beror på vädret. Det är nog inte optimalt att baka i ökenvärme.

 

Men smaken blev helt perfekt. Sega och söta.

Och sen var jag ju tvungen att lägga dem i en likadan skål som på förpackningen. Bara för att jag har en sån. Man roar sig ju bäst man kan liksom.

 

Jag vet inte om den här mixen var sämre än ICAs eller om det beror på vädret, men jag ger ändå ICAs mix högre betyg än dessa.

Men, men… skitgoda är de. Och det är ju bra.

 

3 thoughts on “Tredje macarons-försöket

  1. När jag bakade med ICAs mix blev det helt platta……….. och med Panduros blev de för torra…… Nästa gång har jag lovat mig själv att göra allt från grunden, funkar det inte då så måste det vara mig det är fel på 😉

  2. Nu måste jag bara ta och baka Macarons! Litar på ICA och ska göra ett försök när semestern slår till 🙂
    P.S Jag har lagt ner zendays och finns på tankekorn.com

Kommentera

