Det var det det

Sådär ja. Semester 2013 är slut.

Imorgon ringer klockan 06.00. Gissar att den kommer att få harkla upp sig innan den kan få ur sig något. Den har varit ledig i fyra veckor också. Förutom någon dag då vi behövt komma upp en viss tid. Som när vi skulle till Österlen. Och till optikern. Och till frissan. Och till Borås Djurpark. Och Köpenhamn.

Jag är 100% nöjd med min semme sånär som på att jag är lite deppig över att jag var sjuk och hängig inte mindre än två gånger. Vilket skit. Och två fina happenings fick ställas in. Men det kunde jag ha fattat med tanke på hur slut jag var när det äntligen blev semester.

Jag har skrivit kontrakt och avtal med mig själv idag. Om vad som ska gälla i höst. Hösten får inte under några som helst omständigheter bli som våren. Tvi vale säger jag bara. Tvi dig våren. Eller kanske tvi mig som valde så fel under våren. Som la krutet i fel säck. Allt krut. Hela ransonen. I helt fel säck.

Jag ska aldrig göra om det.

Nu så. Nu blir det annorlunda.

Det måste det.

One thought on “Det var det det

  1. Hoppas det gick bra att gå upp trots allt.
    Hoppas du får en bra arbetsdag o att första veckan går bra.
    Hurra för nya tider!
    Kramar!

Kommentera

