Söndagsrapport

Här kommer en rapport från en helt vanlig söndag i början av augusti.

Den här veckan har man börjat arbeta igen. Det har gått väldigt bra och väldigt dåligt på samma gång. Men det känns helt okej att vara igång med rutinerna och matlådorna igen och det känns helt okej att längta efter fredagen och att ha lite lätt söndagsångest. Det känns hemvant och trevligt. Ekorrhjul behöver inte alltid vara av ondo. Även om jag röstar på att man ska kliva ur dem lite nu och då och känna hur det känns.

Den här veckan har i stort sett, fram till helgen, bara bestått av två saker. Arbete och nackspärren från helvetet. Alltså, jag har haft nackspärr förut, men jag har definitivt aldrig förut haft N-A-C-K-S-P-Ä-R-R!!!. Det var första gången. Vi snackar sån smärta att det inte ens gått att öppna munnen mer än på glänt. Man kan inte tro att det kan göra så ont i nacken av att gapa för att kunna få in lite fil.

Men nu är det bättre. Otroligt mycket bättre. Jag kan till och med gäspa utan att nästan svimma.

Jag har, för att muntra upp mig själv och spärren, roat mig med att se två söta filmer. Den gula filmen blev en otroligt favorit. Jag kommer absolut att se den igen någon gång när jag känner att jag behöver muntras upp. Dock vill jag nu även skola om mig, säga upp mig och öppna en skitmysig restaurang.

I fredags kväll var jag ensam hemma och lekte ungkarl. Jag hade tyvärr ingen nätbrynja och heller ingen burköl, men jag åt köpt mat, var iklädd hemska mysbrallor och hade fötterna på bordet medan jag kollade på en film. (Just det! Jag såg en film till, men den var inte bra så den skriver jag inte om.). Jättesmarrig hämtsallad från Willy’s.

Mozzarellabollarna var jag tvungen att dela i två delar för att få in dem i munnen. Ja, ni hajar. Gapa stort var det inte tal om.

I fredags fick jag en extralåda från Glossybox och vad den innehöll ska jag berätta om någon annan gång.

Igår hade vår matklubb träff igen och vi fick god mat och hade väldigt, väldigt kul. Det var en smidig träff för mig och min man för vi bor näst intill grannar med dem som hade träffen igår. På med träskorna bara och gå några kliv och så är man framme.
Kvällens tema var överlevnad. Så välkomstdrinken serverades i kåsor. Ohyggligt kul. Och gott.

 

Nästa gång är det vår tur att ha träffen hos oss. Det blir lattjo. Efterrätten har vi spikat, men det andra… ooohhh… vi undrar vad det andra ska bli.

Flera matklubbsträffar: Juli 2012, Oktober 2012, Februari 2013 (hos oss), April 2013, Juni 2013.

Ja, det är väl det man kan säga om den här veckan. En bra vecka. En kom igång igen-vecka men ändå inte. Rutinerna ger jag high five och nackspärren ger jag en pungspark.

Hur har eran vecka varit?

4 thoughts on “Söndagsrapport

  1. Fy bubblan! Har bara haft riktig nackspärr en gång o då kom jag inte ur sängen.
    Förra veckan stavades semester. Men nu, ja nu är det ju minsann nya tider. Gött det!

    Hoppas din andra vecka blir toppen!

    Kram!

  2. Har ni någon matklubbsbok som vandrar med vid varje träff? Med värdparets meny, dukning, kommentarer från gästerna osv? Vore lite kul att bläddra i då och då för att blicka bakåt. Tänker jag.

Kommentera

