Glossybox #18 – Extra låda

Nej men nu har det spårat ur. Jag känner det. Nu behöver jag inte fler lådor.

Men det är inte mycket man behöver egentligen så jag struntar i det och kör på ett tag till. Det är en fröjd att få en låda då och då och det är verkligen värt den lilla summan pengar det kostar att få bli så glad.

Så detta slutar jag inte med.

Dessutom får jag ju var femte eller var sjätte (vet inte riktigt) låda gratis bara för att jag svarar på en enkät efter varje låda om vad jag tyckte om grejerna.

Men hur eller hur. Detta var en extra låda som jag unnade mig. London Calling liksom. Det är bara engelska märken.

Detta var vad som fanns i den här lattjolajbanlådan.

Luxury Hand Cream från Mitchell and Peach. Det står att det är en handkräm baserad på naturliga ingredienser. Hoppas att det stämmer. Jag gillar handkrämen men doften faller inte mig på läppen. Och som ni vet ni som hängt med ett tag, doften är väldigt viktig för mig. Det får inte dofta blommor eller dammig gammal dam. Innehåller oljor och honung. Nice. 179 kr för 60 ml. Jag kommer inte att köpa.

Kensington Caviar Top Coat från Nails Inc. Ett ofärgat topplack som ska få nagellacket att hålla längre. Jag har inte testat det ännu, men jag röstar för detta. En full size-produkt. Bravo. Tydligen 159 kr för 10 ml. Vet inte om det är värt det.

Batiste Dry Shampoo Blush från Batiste Dry Shampoo. Jag har ju fått ett torrschampo förut och även ett torrbalsam en gång, men jag fattar inte grejen. Det känns omodernt och konstigt. Jag kanske behöver vänja mig eller komma på nya användningsområden, men nej tack. 49 kr för 50 ml. Nej, det kommer jag inte att köpa. (Kanske mest för att jag redan har fler stycken nu då.) Och lite dumt att jag får just blush-varianten som doftar blomma. Ni vet ju var jag tycker om blomdofter.

Cupid’s Kiss Cheek & Lip Tint från Mememe Cosmetics. Man ska dutta detta på läppar och kinder och få en fantastiskt, mjukt rosa ton. Tydligen. Men detta kommer inte att hända. Jag tänker inte smörja en rosa rinnig kräm på mina kinder. Påminner om den där rosa krämen som jag fått både en och två gånger förut. Inte kul då och inte nu heller. 65 kr för 12 ml. Gissa om jag kommer att köpa en sån eller inte?

White#1 lack från Nailgirls London. En av de trendigaste nyanserna just nu stod det på lappen. Ja kanske. Men även om jag fullkomligt älskar alla sorters nagellack så är inte vitt min färg. Så detta gav jag bort. 89 kr för 10 ml. Bra pris. Vet dock inte hur det sitter.

Lasting Lip Colour från Helen É Cosmetics. Åh! En av de bästa grejerna jag fått i mina lådor. Ett urbra läppstift med superfin färg. Krämigt och återfuktande. Jag fick färgen Cappuccino vilket passade mig perfekt. 85 kronor kostar det visst och det tycker jag låter billigt. Jag kommer säkert att köpa detta. Om jag hittar i Sverige.

Skinny Mini Brush Mascara från Eyeko. Ska visst fånga upp och förlänga även de finaste och kortaste ögonfransarna. Ingen aning. Jag använder ju bara vattenfast mascara som ni kanske har hört tusen gånger. Jag har gett bort denna. Kul med en mascara som är en tub i alla fall. Söt förpackning. 79 kr. Finns att köpa här men kostar enligt dem 199 kr. Ja, vad vet jag?

All-in one Natural Moisturiser for Face Body & Hands från Steamcream. En kul, fin burk med härlig kräm i. Tyvärr… doften… men ändå. Den här påminner mig om när man gick omkring med Nivea-burkar i fickan hela dagarna och det var lite (mycket?) inne att köpa olika burkar med olika motiv på. Steamcream har massor av fina. Den här är min favorit.

Kommentera

