Söndagsrapport

Förra söndagen skrev jag en rapport här. Som jag fantasifullt kallade för söndagsrapport. Jag kom på att det var en strålande idé som jag vill fortsätta med. Och eftersom jag är både VD, ekonomichef, lokalvårdare, vaktmästare och enväldig härskare här på bloggen så får jag ju bestämma precis vad jag vill.

Därför kommer det att komma söndagsrapporter här varje söndag framöver. Förutom de söndagar då de kommer att utebli. Ty så kan jag bestämma.

Den här veckan har jag jobbat min andra vecka efter semestern. Det betyder att allt är som vanligt igen och från och med nu räknas inte sommarsemestern längre. Från och med nu ser vi istället fram emot nästa semme. Som turligt nog kommer ganska snart.

Veckan började med att jag tvingade min syrra, aka my personal shopper, att handla smink åt mig och skicka på posten. Jag bor på landet, det gör inte hon. Om man säger så. De anlände och var precis så snygga som jag ville.

Det är Make Up Stores. Beautiful Morning och Voodoo Fever heter färgerna. Lämpliga namn.

En kollega har en fru som älskar att plocka blåbär. Hon säljer dem sen för ingen peng alls knappt och jag brukar köpa några liter varje år. Det är som årets första hösttecken.
En kväll bjöd vi bort oss själva på fika och då erbjöd jag mig att ta med något till kaffet. Jag slängde ihop en smulpaj några dagar innan som jag sen förvarade obakad i frysen tills dagen D. Då bad jag bara dem vi skulle till att sätta på ugnen innan vi kom och sen skjuts in i ugnen. Smart. Man borde alltid ha en färdig smulpaj i frysen.

Man kan se att pajen innehåller spår av hallon också. Eller spår av frysröjning.

Vid pajätandet hade jag mitt långa objektiv till kameran så jag fick ställa mig flera meter från bordet för att kunna fota tallriken. Därav den fantastiska bildkvaliteten.

Den kvällen regnade det förövrigt så mycket att det bildades sjöar på bilvägarna. Det dånade så mycket av regnet att vi fick höja rösterna vid fikabordet för att höra vad vi sa. Mysigt på ett sätt men lite skrämmande också på ett annat vis.

Vi har sett film också. Den här filmen var som ett bättre sömnpiller om du frågar mig. Men det fanns ändå en härlig stämning i filmen och miljön och kläderna vara vackra. Så jag kommer nog ändå att se de andra som kommer i samma serie.

I matväg har vi ätit allt från lchf-lasagne till räkmackor. Båda lika goda.

 

De rätt så fula räkmackorna (som jag försökte spritsa majonnäs på men insåg att det blev det fulaste jag sett) blev lite gladare av att vi serverade Ernstans vita vin till. Ett väldigt gott vin som finns i beställningssortimentet. Kul att prova och jag kommer absolut att göra mig det besväret en gång till, att få beställa och vänta.

Det har hänt två roliga saker på vänskapsfronten den här veckan. Vänskapsfronten som förövrigt är min bästa front. Några vänner vann en faslig massa pengar i helgen, vilket vi tycker är både välförtjänt och väldigt roligt. Och några nya vänner har vi bokat date med senare i höst på annan ort. Det är kul med gamla vänner som man känner utan och innan, men det är också väldigt roligt med nya. Det är som mysbrallan vs festblåsan. Man vill ha båda. Båda behövs i ens liv.

Jag bryr mig inte nämnvärt om statistiken på min blogg. Jag har inte den här bloggen för att slå världsrekord i besökare (vilket är tur för jag hade inte varit så framgångsrik). Men jag råkade se att ett gammalt inlägg fått jättemånga besökare den här veckan. Jag skulle gärna vilka veta varför. Och det glädjer mig att just det inlägget är poppis eftersom det gör reklam för en viktig sak.

Ja, det var väl det om det.

Nu ska jag slappa innan jag vilar mig en stund. För att orka lägga mig en stund och glo i taket. Men sen ska jag gå på kalas. Men det får jag berätta mer om i nästa inlägg.

2 thoughts on “Söndagsrapport

  1. Smulpaj i frysen – måste testas ! Blev den ”blöt” eller helt normal…..😉

    Har tänkt beställa Ernst röda men de har inte blivit av.
    Kram 😀

Kommentera

