Nya sminkväskor

Fick ett ryck och tog fram symaskinen igen. Det var inte igår vi såg varandra i nålögat om man säger så. (Tänk om det är såhär länge sen, det får inte vara sant!)

Jag visste inte vad jag skulle sy, bara att jag ville göra det. Så jag surfade lite på Pinterest och hittade sminkväskor. Då kom jag att tänka på att jag var inne i en affär igår och köpte smink, och den trevliga tjejen som hjälpte mig försökte sälja på mig en sminkväska som det var REA på. Jag tänkte att jag behövde en ny men att den hon visade var för dyr.

Så jag sydde en…

 

Blev töntigt nöjd med den men tänkte att den blev lite för enkel. Jag ville göra något mer avancerat och lite färggladare. Så jag tog i från tårna och hittade på en ny form. Jag tänkte rätt, men det blev lite fel. Fel proportioner. Kanten överst skulle varit smalare och själva väskan bredare. Men vad gör det? Jag roade mig i en timme och hade skitkul och Kleerup underhöll och allt var frid och fröjd. Och väskan kan jag ju använda. Ty här ratar vi inte någon på grund av formen.

 

Kom att tänka på ett fodral jag sydde för 150 år sen. Utan mönster. Jag tyckte det blev så fint… jag undrar var den väskan/fodralet är nu…

 

Är glad över att jag fotat allt (?) jag gjort så noga. Eftersom jag inte har något kvar… Utom de få saker som jag använder själv.

Alla kaniner till exempel. Så otroligt roliga att göra. Har du någon sån hemma hos dig som jag har gjort? (Nyfiken på hur de har det).

6 thoughts on “Nya sminkväskor

  1. Jag blir mest avundsjuk :-/ För sådär vill jag också. Ta fram symaskinen o fixa bara. Göra sådär fina saker.
    Istället har symaskinen stått i garderoben o hånskrattat åt mig i, ähmm, 10 år eller så. Vilket slöseri.

    Har ingen sån kanin, men har så mycket annat 🙂 Armband, halsband, väskor, muffins och de där små ”påsarna” med något i, kanske frön? Grejar med dem när jag är stressad. Och finaste vetevärmaren (hjärta i finaste röda tyget) och näsduksfodralen är med mig alltid, varje dag. Och allt annat du gjort 🙂 Så är jag lite mindre bitter när jag tänker efter. För det jag inte kan själv… Det kan ju du 🙂 och har bästa shoppen 😉

    Kram!

  2. 2 kaniner bor här i Norrland. Och några muffins. En pajbit och en glass. Och två små tanter. Och en geisha. Joråsåatte.

    Den vänstra var galet söt ! Går det att sy i vaxduk ?

  3. Önskar att jag kunde sy så fint som du!!
    Det enda jag på rak arm kan komma på som jag har här hemma som du gjort är en fin liten virkad prinsesstårta som står inne i Elias rum. Han hävdar bestämt att den är HANS! Hrmpf.
    Förresten, liten fråga ang Glossyboxarna, vad kostar det att prenumerera på dem? Jag har hittat något liknande här hos oss och vet inte om det är dyrt alternativt snorbilligt….

    Kram//Vic

Kommentera

