Nytt sytt

Dagarna går hörrni. Det märker ni va? Fort går de också. Svisch och tjoff liksom. Man går upp och så yrar man runt lite och plopp så är det kväll.

Mitt mellan allt yrande och kvällen försöker jag se till att ha roligt. Göra sånt som jag gillar. Helst inte sitta med mobilen i handen och surfa och masa. Nä, något mer givande. Ja, det är givande att surfa och Instagrama och sånt, men håller ni inte med om att det blir lite mycket ibland? Eller kan ni hålla er på en lagom nivå?

Lagom är väl inte direkt ett ord jag behärskar.

Därför syr jag på löpande band. Alldeles för många fodral. Inte alls lagom många. Det är mitt bästa nöje just nu. Gamla stuvbitar som ligger i högar och bara ligger. Nu ska de få bli något.

De senaste dagarna har stuvbitarna blivit följande:

En sminkväska (eller vad man kan tänka sig) med flaggor på…

130821-02

 

Kul att sy flaggorna, men lite pilligt. Men jag bestämde mig för att söm i avvikande färg och lite ”rufft” och slarvigt. Tycker att det blev kul. Smart också för att bestämma sig för att slarvigt är snyggt. Bättre snyggt slarvigt än misslyckat pedant. Tycker jag.

Och så ett litet fodral till mobilen. Och sladden. Det gulaktiga tyget på utsidan är ett favorittyg som jag haft jättelänge men inte velat slösa på. Men så kom jag på att det är bättre att jag syr något av det så att jag kan titta på det, än att det ligger i ett skåp och aldrig blir tittat på. Fodret på insidan valde jag därför att det såg lite juligt ut. Typiskt fint.

 

Jag är typiskt nöjd med båda grejerna.

För er som undrar över den snygga lappen som sitter i sidan på mina grejer. Det är en lapp som det står [ o r a n s c h ] på. Den har jag beställt från Mina namnband. Mina band syr man fast. Såg att de har såna man stryker på… Hm… Kanske måste jag beställa såna. Hm…

5 thoughts on “Nytt sytt

  1. Mycket snyggt! Jag har ett av dina fodral (som jag tror att jag köpt i den lilla oranga shopen?) med likadan sladd och min lilla rosa iPod i (som det står ”God jul min prinsessa” på från min man, han vet att jag älskar julen). Passar perfekt!! Särskilt fin när man fjällvandrar och vill lyxa med musik som är snyggt (och praktiskt) förpackad.

  2. Fort är bara förnamnet. Och jag borde ha mer roligt. Funderar på en virkkurs, för jag o symaskinen är inte riktigt bästisar. Även om jg drömmer om alla fina saker du bara gör sådär på löpande band, heja dig!

    Lagom är jag bra på för det mesta… Men inte när jag ska göra något tråkigt (läs dammsuga..) då finns det många viktiga bloggar, instagram och för att inte tala om pinterest. Åååå, lagom går inte ihop då.

    Kram!

  3. Snygga fodral. Och så fiffigt med den lilla fickan för hörlurarna, de ligger ju alltid och dräller i botten på min väska!

Kommentera

